تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۲۰۱۰۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۷۰ هزار دانش آموز پایه نهم خوزستانی در انتظار تعیین تکلیف امتحانات پایان ترم
 مدیر کل آموزش و پرورش خورستان گفت: طی نامه ای به وزارت آموزش و پرورش کشور درخواست تجدید نظر در برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم را داشتیم و منتظر هستیم تا این موضوع به ما ابلاغ شود.

کوروش مودت بامداد چهارشنبه اظهار داشت: مساله غیرحضوری شدن امتحانات پایه نهم در خوزستان چهار روز پیش در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان مطرح شد و استاندار خوزستان نیز از این مساله استقبال کرد.

وی افزود: روز سه شنبه هفته جاری نیز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا  این مساله را مطرح کردیم و قرار شد مصوبه شود و مصوبه آن به وزارت آموزش و پروش ارسال شود تا تجدید نظر صورت گیرد یا مانند دیگر مدارس به شورای مدارسه واگذار شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: همچنین  با توجه به دغدغه خانواده های دانش آموزان و نگرانی آنان با معاونان وزیر آموزش و پرورش هماهنگ شده تا برای خورستان در مناطق قرمز تصمیم گیری شود.

وی یادآور شد: تصمیم امتحانات حضوری در پایه دوازدهم با توجه به تاثیر نمره این مقطع در کنکور  لازم الاجراست  و در سراسر  کشور اجرا می شود پایه نهم نیز بر اساس مصوبه شورای ملی آموزش و پروش تصمیم سراسری گرفته شده و برگزاری امتحانات به صورت حضوری به ما ابلاغ شده است.

مودت بیان کرد:  در استان خوزستان ۴۰ هزار دانش آموز پایه دوازدهم داریم و در حال آماده سازی مقدمات برای امتحان  آن ها هستم همچنین ۷۰ هزار دانش آموز پایه نهم داریم که پیگیر مساله امتحان آنان هستیم.

 پس از اعلام حضوری برگزار شدن امتحانات پایه نهم در سراسر کشور تعداد زیادی از خانواده های دانش آموزان پایه نهم در استان خوزستان با توجه به قرمز بودن وضعیت شهرستان های این استان اعلام کردند فرزندان خود را برای امتحانات حضوری  به مدرسه نخواهند فرستاد و در فضای مجازی از آموزش پرورش خواستار برگزاری امتحانات این پایه به صورت غیرحضوری شدند.

ویروس کرونا در ۲ هفته گذشته افراد زیادی را در خوزستان مبتلا کرده به گونه‌ای که مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اعلام کردند در چند روز گذشته یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به خوزستان بوده است.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان بوده است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار