تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۰۰۹۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مصرف آب در اهواز حدود چهار برابر استاندارد است
  معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: مصرف روزانه آب در شهر اهواز بیش از ۶۰۰ لیتر برای هر فرد است که با شیوع ویروس کرونا و فرارسیدن گرما از این مقدار هم بیشتر شده و نزدیک به چهار برابر استاندارد است.

صابر علیدادی با اشاره به اینکه جمعیت شهر اهواز حدود ۱.۴ میلیون نفر است، افزود: سرانه استاندارد مصرف آب ۲۰۰ لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز است اما سرانه مصرف آب در اهواز حدود چهاربرابر حد استاندارد است.

وی در خصوص طرح آبرسانی غدیر که اکنون پیشرفت ۴۱ درصدی دارد گفت: هم اکنون حدود ۴۸۰ تا ۵۰۰ هزار متر مکعب از مصرف آب شهر اهواز از طرح آبرسانی غدیر تامین می‌شود.

علیدادی افزود: حدود ۷۰ هزار متر مکعب از محل طرح آبرسانی موسوم به طرح آب حیات شوشتر، و ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار متر مکعب از رودخانه کارون تامین می‌شود که به این ترتیب میزان مصرف آب شهر اهواز حدود ۸۰۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز است و با شیوع ویروس کرونا از این مقدار هم بیشتر شده است.

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: برداشت آب طرح غدیر از دریاچه سد دز و کرخه انجام می‌شود که با توجه به کمی تزریق منابع مالی از سوی دولت، پیشرفت فیزیکی این طرح کند است.

وی اضافه کرد: نقطه قوت طرح آبرسانی غدیر این است که طرح در هر جایی که اجرا شود به مرحله بهره‌برداری می‌رسد و با پیشرفت ۴۱ درصد در اجرای طرح، آب‌اندازی صورت گرفته و همه شهرها و روستاهای زیر پوشش این طرح بهره‌مند شدند.

علیدادی اضافه کرد: تکمیل طرح آبرسانی غدیر در شهر اهواز در افق ۳۰ سال آینده برنامهریزی شده که با تکمیل طرح، ۱۲ متر مکعب بر ثانیه از آب غدیر دریافت خواهد کرد.

طرح آبرسانی غدیر چند سال پیش با هدف تامین پایدار آب شرب برای شهرهای مرکزی، جنوبی و غربی خوزستان (شامل ۲۶ شهر و یک هزار و ۶۰۸ روستا) که پیش از این از کارون تامین می‌شدند، طراحی شده است. این طرح هم اکنون بخشی از آب شرب چهار شهر آبادان، خرمشهر، اهواز و شادگان را از سد کرخه تامین می‌کند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار