تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۰۰۸۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:روابط عمومی‌ها دستاوردهای دولت را معرفی کنند
 استاندار خوزستان با بیان اینکه در سال پایانی دولت لازم است تا دستاوردها و اقدامات دولت به مردم معرفی شود گفت: روابط عمومی‌های استان با توجه به جایگاه استراتژیک و کاربردی خوزستان می‌توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند.

غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در حاشیه نشست با مدیران روابط عمومی دستگاه‌های مختلف خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مردم باید در جریان افتخارات استان قرار بگیرند و در عین حال از داشته‌های این منطقه و نقشی که برای امنیت بیش از پیش کشور در حوزه‌های مختلف دارد، آگاه باشند.

وی ادامه داد: استان خوزستان در زمینه تولید، بهره‌وری، خلق ثروت و حفظ محیط زیست عملکرد بسیار ویژه ای داشته است لذا از روابط عمومی‌ دستگاه های اجرایی انتظار می رود این فعالیت ها را اطلاع رسانی کنند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان به جایگاه روابط عمومی دانشکده‌های علوم پزشکی استان در زمینه مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: فعالان این حوزه در زمینه آگاهی بخشی به مردم در رابطه با ویروس کرونا به خوبی عمل کردند و اثرات آن نیز به توجه هرچه بیشتر شهروندان برای رعایت اصول بهداشتی و خود مراقبتی نزدیک شده است.

شریعتی افزود: امروز مردم استان خوزستان به صورت شفاف و روشن از تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های مجموعه درمانی استان برای مقابله با ویروس کرونا اطلاع دارند و این امر به واسطه توجه به کار روابط عمومی در این حوزه صورت گرفته است.

وی همچنین در بخش دیگری به تشریح دستاوردهای دولت که نیاز به ترویج و آگاهی بخشی از سوی روابط عمومی‌ها دارد اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال از سال گذشته سازمان آب و برق خوزستان توانست نسبت به قبل از چابکی بهتری برخوردار باشد؛ بطوری که در بحران سیلاب و آبگرفتگی برخلاف دوره های پیش در کمتر از ۲۴ ساعت همه ارکان آن برای کاهش خسارات بکار گرفته شدند.

استاندار خوزستان همچنین تنظیم ذخیره آبی در پشت سدهای استان را بخش دیگری از دستاوردهای دوره جدید کاری این سازمان عنوان‌کرد و ادامه داد: تامین آب کشاورزی و تولید برق با حجم مناسب و افزاینده‌ای در سال گذشته را می‌توان از دستاوردهای بسیار مهم سازمان آب و برق خوزستان دانست.

وی همچنین به تولید ورق‌های عریض برای ساخت لوله‌های انتقال نفت و گاز ترش برای اولین بار توسط فولاد اکسین خوزستان اشاره‌کرد و افزود: این موضوع یک افتخار ملی برای کشور محسوب می‌شود که ایران را از واردات چنین محصولی به‌طور کامل بی نیاز کرده است.

شریعتی افزود: در بخش کشاورزی سال گذشته بیش از ۶۰۰ هزار تن برنج تولید شد که بارها از سوی رئیس جمهور به آن اشاره شد و به عنوان یک افتخار برای استان و کشور مورد تاکید قرار ‌گرفت.

استاندار خوزستان همچنین به طرح و پروژه‌های مربوط به افزایش و نگهداشت ۲۸ مخزن نفتی که بخشی از عملیات اجرایی آن نیز شروع شده، اشاره کرد و گفت:  در حوزه صنعت نفت نیز برای جمع آوری فلرهای نفتی در خوزستان کار بسیار جدی صورت گرفته تا علاوه بر حفظ محیط زیست از این طریق بتوان به تولید خوراک مناسب و پایداری برای مجتمع های پتروشیمی اقدام کرد.

وی به قراردادی که سه سال پیش در حضور رئیس جمهوری با اعتباری بالغ بر ۳.۲ میلیارد دلار برای تامین خوراک بخشی از مجتمع‌های پتروشیمی از طریق جمع آوری فلرهای نفتی منعقد شد اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون بیش از ۲ میلیارد دلار آن عقد قرارداد شده که یک میلیارد دلار آن در حوزه مارون و پالایشگاه بیدبلند ۲ و یک میلیارد دلار دیگر آن توسط خود شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب انجام می‌شود.

شریعتی به ثبت رکورد تولید و کشت اولیه نیشکر در سال گذشته در شرکت توسعه صنایع جانبی نیشکر اشاره‌کرد و افزود: بعد از یک دوره خشکسالی و سپس سیل بی‌سابقه در خوزستان، همه نگران وضعیت این شرکت در آینده بودیم.

وی افزود: این شرکت دارای ۲۰ هزار نیروی انسانی است و تبعات مشکلات پیش آمده می‌توانست، استان را با بحران جدی در زمینه اشتغال روبه رو کند اما این اتفاق رخ نداد؛ بطوری که در سال گذشته ۲۲ هزار هکتار از اراضی نیشکر به زیر کشت اولیه رفت و این یک رکود نسبت به دوره های قبل بوده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: این امر منجر به این شد که در سال ۹۹ بیش از ۵۰۰ هزار تن ، شکر تولید شود تا زمینه تحقق ظرفیت اسمی شرکت صنایع جانبی نیشکر معادل ۷۰۰ هزار تن در سال آینده فراهم شود.

شریعتی نقش این شرکت در تولید الکل و تامین نیاز کشور در دوره مقابله با کرونا را با اهمیت خواند.

۲۷ اردیبهشت‌ماه به عنوان روز روابط عمومی و اطلاع رسانی نامگذاری شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار