تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۲۰۰۵۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
علت کمبود برنج هندی در بازار خوزستان چیست؟
  رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به شرایط تخصیص ارز دولتی برای واردات برنج دانه بلند هندی گفت: به شدت با کمبود برنج هندی در بازار استان مواجه هستیم.

بهرام جباری در خصوص وضعیت عرضه برنج دانه بلند هندی (۱۱۲۱) در بازار استان اظهار کرد: با توجه به اینکه نرخ ارز در نظر گرفته شده برای واردات این محصول در حال تغییر است و احتمالا ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات به آن تخصیص داده نشود، شرایط عرضه این محصول در بازار خوب نیست.

وی افزود: در حال حاضر در بازار استان با کمبود برنج هندی ۱۱۲۱ مواجه هستیم و بنکداران و تجار امکان تهیه این محصول و عرضه آن را در بازار ندارند.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان  تصریح کرد: این مساله در جلسات تنظیم بازار به شدت پیگیری می‌شود اما با توجه به اینکه بحث ارز این محصول باید در سطح کشور مورد بررسی قرار گیرد، منتظر هستیم تا شرایط تامین آن مشخص شود.

جباری با بیان اینکه برای ماه رمضان یک محموله برنج به میزان ۲ هزار و ۶۸۵ تن به استان اختصاص داده شد، عنوان کرد: این سهمیه با نرخ دولتی در استان در حال توزیع است اما با توجه به میزان درخواست و نیاز استان به این محصول، به شدت با کمبود آن در استان مواجه هستیم و باید دید در نهایت چه تصمیم‌گیری در این زمینه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورتی که برای واردات برنج ارز دولتی اختصاص داده نشود، قطعا قیمت‌های برنج داخلی نیز افزایش پیدا خواهند کرد. همچنین در صورت بازگشایی تالارهای عروسی و مراکز عرضه غذا قطعا نیاز به برنج در استان چند برابر خواهد شد و از این رو شاهد افزایش قیمت برنج خواهیم بود. در این زمینه در تلاش هستیم تا شرایط به شکلی مدیریت شود که قیمت برنج در بازار استان تغییر چندانی نداشته باشد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار