تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۲۰۰۵۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از ۱۵۰ مدرسه عشایری در ۵ سال گذشته در استان خوزستان ساخته شده است
مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: در ۵ سال گذشته بیش از ۱۵۰ مدرسه عشایری به کمک خیران و اداره کل نوسازی مدارس ساخته شده است و این کار با نگاه ویژه مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان ادامه دارد.
 مرادعلی سعیدی در حاشیه کلنگ زنی مدرسه دو کلاسه عشایری یادگار امام  اظهار داشت : ساختن مدرسه از جمله کارهایی است رضایت خداوند متعال را در پی دارد و آثار معنوی آن تا زمانی که حتی یک آجر از آن باقی است می ماند و ساخت مدرسه در عشایر و مناطق محروم شور و شعفی در دل مردم منطقه ایجاد می کند که دل هر آدمی سر ذوق می آید.

سرپرست آموزش و پرورش عشایر خوزستان ادامه داد: منطقه عشایری اندیکا بزرگترین منطقه عشایری خوزستان و یکی از بزرگترین ها در کشور می باشد که باید برای رفع محرومیت های موجود و برقراری عدالت آموزشی همه ارگان ها و خیران دست در دست هم دهند تا این منطقه و دیگر مناطق عشایری خوزستان از محرومیت خارج شوند.

وی تصریح کرد: به همت خیر گرانقدر نظرپور ‌که سال ها است خارج از استان زندگی می کند اما قلبش هنوز با زادگاه خودش است یک مدرسه دو کلاسه با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال امروز کلنگ زنی شد و برای سال تحصیلی جدید مورد استفاده قرار می گیرد.

مرادعلی سعیدی پور گفت: آموزش و پرورش عشایر خوزستان در 14 شهرستان فعالیت می کند که در مجموع نزدیک به 700 درسه را زیر نظر دارد که بسیاری از این مدارس چادری،کانکسی و یا ساختمانی غیراستاندار هستد که برای استاندارکردن آن ها تا کنون تلاش های زیادی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در 5 سال گذشته بیش از 150 مدرسه عشایری به کمک خیران و اداره کل نوسازی مدارس ساخته شده است و این کار با نگاه ویژه مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان ادامه دارد و امیدوام که درچندسال آینده هیچ مدرسه غیر استانداردی در عشایر وجود نداشته باشد.

سرپرست آموزش و پرورش عشایر خوزستان ادامه داد: تفاهم نامه ای سه جانبه بین بنیاد قلم چی، اداره کل های آموزش و پرورش و نوسازی مدارس خوزستان به امضا رسیده است که در سال تحصیلی آینده بیش از 100 مدرسه عشایری یک تا سه کلاسه با روش های روز مدرسه سازی وارد چرخه تعلیم و تربیت می شوند که این امر می تواند یک انقلاب بزرگ در مدرسه سازی عشایری باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: گاهی ساخت چندین مدرسه عشایری با توجه به اینکه عمدتا یک یا دو کلاس هستند هزینه ای برابر با ساخت یک مدرسه در شهرستان ها دارد و این امر اگر مورد توحه قرار گیرد خیر های زیادی می تواند به امر مدرسه سازی ورود کنند.

سعیدی پور در پایان با تقدیر تشکر از خیرانی که تاکنون در عشایر خوزستان مدرسه ساخته اند گفت: چشم سر و چشم دل دانش آموزان عشایری به دستان پرسخاوت شما خیران گرامی دوخته شده است و امید وارم با ورود همه خیرین مدرسه ساز در محیط عشایری دل همه ی دانش آموزان عشایری شاد شود.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار