تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۰۰۴۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرد و غبار شعاع دید را در بستان به ۱۰۰ متر کاهش داد
 مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: گرد و غبار که از روز چهارشنبه برخی از نقاط خوزستان را فرا گرفته شعاع دید را در بستان به ۱۰۰ متر کاهش داد.

محمد سبزه زاری  بیان کرد: گرد و غبار با منشا کشور عراق وارد خوزستان شده و شعاع دید در برخی از نقاط به زیر ۵۰۰ متر خواهد رسید به گونه ای که در حال حاضر شعاع دید در اهواز ۵۰۰ متر است.

وی افزود: توده گرد و غبار تشکیل شده در کشور عراق باعث کاهش دید افقی ابتدا در مناطق غربی و مرکزی و  سپس دیگر مناطق خوزستان خواهد شد؛ این گردو غبار احتمالا تا پایان وقت روز چهارشنبه ادامه دارد.

سبزه زاری ادامه داد: تا اوایل وقت پنجشنبه هفته جاری با توجه به تاثیر سامانه بارشی و ضریب بالای ناپایداری همچنان شاهد، رگبار و رعد و برق  و تندباد لحظه‌ای در مناطق شمال و شرق و به صورت نقطه‌ای در دیگر مناطق خوزستان خواهیم بود. امروز وزش باد متوسط تا شدید بوده و شمال خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: موج بارشی بعدی از اواخر جمعه آینده وارد خوزستان خواهد بود.

وی اضافه کرد: میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در صفی آباد دزفول ۴.۱، شوش سه، حسینیه ۲.۸، آبادان ۱.۲، لالی و گتوند یک، شوشتر و شادگان ۰.۳، اهواز ۰.۲، بندرماهشهر، آغاجاری و ایذه ۰.۰۱ میلیمتر ثبت شده است.

سبزه زاری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته اهواز با ۳۹.۹ و دهدز با ۱۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان بودند. حداقل دمای اهواز در این مدت  ۲۷.۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار