به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه شرکت، در این دیدار که امروز یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه ۹۸ برگزار شد، سید لفته احمدنژاد با تبریک فرا رسیدن روز کار و کارگر ، اظهار داشت: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ظرفیت عظیمی در بحث خودکفایی کشور و همچنین اشتغال در استان ایجاد کرده است.

وی به فعالیت کشت و صنعت ها در محدوده شهرستان خرمشهر اشاره نمود و گفت: تلاش مان بر این است که با همکاری شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بتوانیم گام های مهم و موثری را در جهت ایجاد اشتغال بخصوص برای جوانان خرمشهر برداریم.

نماینده منتخب مردم خرمشهر تصریح کرد: بیکاری حق مردم خرمشهر نیست و ما به عنوان نمایندگان منتخب مردم و همچنین مسئولین باید برای خدمت به مردم این استان جدیت بیشتری داشته باشند.

سید لفته احمدنژاد ادامه داد: نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با انسجامی بیشتر از گذشته پیگیر اشتغال و ایجاد رونق تولید در استان خواهند بود و مطمئنا از شرکت های تولیدی در استان از جمله شرکت توسعه نیشکر پشتیبانی خواهند کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: حمایت از اشتغال حمایت از امنیت پایدار است و شرکت توسعه نیشکر با فراهم کردن زمینه اشتغال برای نزدیک به ۲۰ هزار نفر و تولید شکر و دیگر صنایع جانبی، ظرفیت های بالقوه ای را در تولید و امنیت پایدار در منطقه ایجاد کرده است.

نماینده منتخب خرمشهر در پایان تصریح کرد: نمایندگان مجلس از تولیدات داخلی حمایت کافی و وافی دارند و تمام تلاش خود را برای حفظ و حراست از آن در حیطه قوانین مجلس انجام خواهند داد.

ایجاد اشتغال ۱۲ هزار نفری با راه اندازی پروژه شورورزی

در این نشست، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با تشکر از نگاه ویژه نمایندگان منتخب خوزستان به شرکت توسعه نیشکر در بحث تولید و اشتغال، گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و اجرای طرح های متعدد می توان تحولی اساسی را در رفع بیکاری و تولید پایدار در منطقه ایجاد کرد.

دکتر عبدعلی ناصری در این خصوص اظهار داشت: پروژه شورورزی و استفاده از زهاب نیشکر برای کنترل کانونهای ریز گرد شماره ۲و۱ که مساحتی بالغ بر ۳۵ هزار هکتار که از جنوب منطقه جفیر تا شمال خرمشهر را شامل می شود از جمله طرح هایی است که می توان با برنامه ریزی و استفاده از نظر متخصصین و کارشناسان و با تکیه بر عزم همه کارکنان توسعه نیشکر آن را به مرحله اجرا در آورد که علاوه بر کشت محصولات شورورز مثل درخت خرما ، اکالیپتوس و … نه تنها زمینه را برای اشتغال ۱۲ هزار نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم فراهم خواهد کرد بلکه کانون های ریز گرد را نیز توامان مهار نموده و موجب رونق اقتصادی منطقه نیز خواهد شد و همچنین سرمایه گذاران کوچک را هم در این خصوص پای کار خواهد آورد .

وی در ادامه گفت : این طرح شورورزی ۲ سال است که در حال پیگیری است و اگر منابع طبیعی زمینها را به شرکت توسعه نیشکر واگذار کند عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و این طرح یک طرح توجیه پذیر زیست محیطی می باشد که با اجرای آن می‌توان بیش از یک میلیون تن به میزان تولیدات کشاورزی استان افزود.

ناصری تصریح کرد: استاندار خوزستان از این طرح حمایت ویژه ای نموده است و جا دارد نمایندگان منتخب خوزستان در مجلس شورای اسلامی نیز برای به نتیجه رساندن آن، حمایت و پیگیری نمایند چرا که این طرح برکات زیادی برای مردم استان دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات شرکت توسعه نیشکر در توجه به مناطق پیرامونی گفت: احداث و ترمیم بیش از ۱۸۰ کیلومتر سیل بند برای ایمن سازی ۱۷۸روستای مجاور کشت و صنعت های نیشکر در برابر سیلاب‌های احتمالی ، عمل به مسئولیتهای اجتماعی در قالب پیگیری مسائل بهداشتی و درمانی و آموزشی ساکنین مناطق پیرامونی کشت و صنعت ها و همچنین تولید و توزیع بیش از ۲۰ میلیون لیتر الکل مورد نیاز کشور از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا کنون برای جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر بیماری کرونا را از دیگر اقدامات انجام شده در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بر شمرد.