تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۰۰۰۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشارکت ۱۸۰ میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز در خوزستان
  مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان اینکه در سال ۹۷ کمک خیرین و شرکت نفت بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان بود، گفت: مشارکت خیرین در سال ۹۸ به حدود ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت و اعتبارات مشارکتی نیز با رشد بیش از ۵۰ درصدی به رقم ۴۰ میلیارد تومان رسید.

علی قربانی  اظهار کرد: در سال ۹۷ کمک خیرین و شرکت نفت بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان بود. با توجه به وقوع سیل در سال ۹۸، سازمان نوسازی مدارس کشور تلاش کرد تا نظر خیرین سطح کشور را به سمت استان های سیل زده معطوف کند که این رقم در سال ۹۸ به حدود ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت و اعتبارات مشارکتی نیز با رشد بیش از ۵۰ درصدی به رقم ۴۰ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: در سال ۹۹ نیز اولویت سازمان نوسازی مدارس کشور مشارکت بیشتر خیرین است و ما برای بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان مشارکت خیرین و افزایش بیش از ۴ برابری اعتبارات مشارکت دولت، هدف‌گذاری کرده‌ایم تا بتوانیم همه پروژه‌های نیمه تمام خیرین را به پایان برسانیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: اولویت سازمان نوسازی تامین اعتبار سهم دولت و افزایش مشارکت خیرین است. در این راستا ما کمبود کلاس در برخی مناطق را مدنظر داریم؛ یعنی مناطقی که نیاز به احداث مدارس دارند در دستور کار ما هستند و یک موضوع دیگر نیز اتمام پروژه های نیمه تمام دولتی است. اکنون بیش از ۴۰۰ پروژه نیمه تمام داریم که قابلیت واگذاری به خیرین را دارند. یعنی دولت سهم ۵۰ درصدی را انجام داده است اما به دلیل محدودیت در اعتبارات، پروژه نیمه فعال است و ما این پروژه ها را به خیرین نشان می‌دهیم و بر اساس تمایل، خیر می تواند بر اساس منطقه مدنظر پروژه را تکمیل کند. یعنی مناطقی را در نظر می‌گیریم که دولت سهم خود را در ساخت پروژه انجام داده است تا به کامل شدن پروژه‌های نیمه تمام سرعت بخشیده شود.

قربانی در پایان با اشاره به برنامه های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در سال ۹۹، گفت: ما تابع برنامه های وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور هستیم. یک بسته تحولی در خصوص افزایش مشارکت خیرین از سوی وزارت ابلاغ شده، این بسته دو موضوع را محور خود قرار داده است؛ یکی استفاده از رسانه ها برای جلب مشارکت خیرین در مدرسه سازی و دیگری طرح آجر به آجر است. ممکن است مبلغی که برای تکمیل پروژه نیاز است، عدد قابل توجهی باشد و تعداد افرادی که نیاز است در استان پیدا شوند که بتوانند مبلغ را پرداخت کنند، محدود باشد که طرح آجر به آجر چند خیر را به هم متصل می‌کند و بر اساس توان مالی برای تکمیل یک پروژه مشارکت می‌کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار