تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۹۹۹۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش تدریجی گرد و غبار تا روز دوشنبه در خوزستان
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: گرد و غبار که از روز شنبه خوزستان را فرا گرفته به تدریج تا روز دوشنبه هشتم فروردین کاهش می‌یابد.

به گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: هم اکنون در غرب، مرکز و جنوب خوزستان شاهد گرد و غبار هستیم که به تدریج تا اوایل روز دوشنبه از میزان آن کاسته خواهد شد.

وی افزود: در روز جاری رگبار و رعد و برق، وزش تندباد لحظه‌ای در مناطق شمال، شمال شرق و شرق خوزستان و احتمال بارش پراکنده، وزش باد متوسط تا شدید و تندباد لحظه‌ای در بقیه مناطق استان مورد انتظار است؛ سامانه بارشی بعدی از اواسط روز سه‌شنبه هفته جاری ، بر خوزستان تاثیر می‌گذارد.

سبزه راری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته میزان بارندگی در حسینیه اندیمشک و دهدز ۰.۴ و مسجدسلیمان ۰.۰۱ میلیمتر ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: در شب و روز گذشته امیدیه با ۴۰.۶ و ایذه با ۲۰.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان بودند؛حداکثر دمای اهواز در این مدت ۳۹.۴ و حداقل ۲۷.۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به وزش باد و ورود توده گرد و غبار به خوزستان اخطاریه داده بود و احتمال تاثیر توده گرد و غبار با منشا کشور آفریقایی مصر بر مناطق غربی و شمالی خوزستان را پیش‌بینی کرده بود.

بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گرد و غبار از روز شنبه برخی از نقاط خوزستان را فرا گرفت و رامشیر بیشترین میزان آلودگی را داشت.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار