تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۹۹۸۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش سه تا پنج درجه‌ای دمای خوزستان
 مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: افزایش سه تا پنج درجه‌ای دمای هوا تا روز شنبه برای استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی استان اظهار داشت: علاوه بر افزایش دما در روزهای آینده سامانه بارشی نیز از اواسط روز شنبه سبب افزایش ابر، رگبار و رعد و برق ریزش تگرگ در مناطق شمالی و شرقی، وزش بادهای متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای در بسیاری از نقاط استان خواهد شد.

وی افزود: همچنین از اوایل هفته آینده به دلیل عبور امواج ضعیف لایه میانی جو و همچنین ضرایب بالای ناپایداری، بارش های پراکنده و احتمال رعد و برق به ویژه در مناطق مرتفع شمالی و شرقی، وزش بادهای متوسط بعضا تندباد لحظه ای در اغلب نقاط استان دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: در این روزها به دلیل جنوبی شدن جریانات، افزایش رطوبت در مناطق جنوبی و بعضا مرکزی خوزستان پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه شاهد گرد و خاک در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی خواهیم بود؛ در این مدت شمال خلیج فارس مواج و توفانی است.

در ۲۴ ساعت گذشته کلانشهر اهواز با ۳۴.۸ و دهدز با  ۱۲.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان گزارش شده و کمینه اهواز نیز ۲۱.۸ درجه سانتیگراد بوده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار