تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۹۹۵۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۰۰۰بسته آموزشی در میان دانش‌آموزان عشایر استان خوزستان توزیع می‌شود
مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش‌آموزی شبکه شاد در خوزستان گفت: شبکه شاد یک تحول بزرگ در حوزه IT کشور است و انتظار داریم مدارس استان از این ظرفیت در امر آموزش استفاده کنند.
 کوروش مودت امروز در خصوص وضعیت آموزش مجازی مدارس خوزستان اظهار داشت: در حال حاضر ادامه فرآیند آموزش از طریق شبکه‌های اجتماعی و صدا و سیما انجام می‌شود.

وی افزود: آموزش‌و پرورش خوزستان در این راستا اقدام به راه‌اندازی استودیویی با عنوان " آوای مدرسه" با اعتباری بالغ‌بر بیش از 400 میلیون تومان کرده است و همکاران ما در این استودیو به طور روزانه مشغول تولید محوای آموزشی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به وجود مشکلاتی در زمینه آموزش مجازی گفت: نداشتن تلفن همراه، نبود پوشش آنتن‌دهی و اینترنت در برخی نقاط مشکلاتی را در این رابطه ایجاد می‌کند.

مودت بیان کرد: در مناطق عشایری که امکانات برای ارائه آموزش مجازی وجود ندارد تا کنون 2000 بسته آموزشی شامل خلاصه‌نویسی دروس و جزوات توزیع شده و در شورای معاونین آموزش‌وپرورش استان نیز تصمیماتی برای تامین لوازم آموزشی عشایر اتخاذ شده است.

وی عنوان کرد: با هماهنگی اداره‌کل ارتباطات و فناوری استان پوشش‌دهی اینترنت و ارتباط هوشمند با مدارس در مناطقی که مشکل دارند انجام می‌شود که تاکنون 100 مدرسه در مناطق روستایی شناسایی و معرفی شده تا نسبت به پوشش‌دهی خطوط اینترنت اقدام کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان خاطرنشان کرد: شبکه اجتماعی دانش‌آموزی (شبکه شاد) همزمان با سراسر کشور در استان راه‌اندازی شده که در آن معلمان و دانش‌آموزان می‌توانند ارتباط مستقیم داشته باشند و عملا یک کلاس درس به فضای مجازی آورده شده است.

مودت با بیان این که تا کنون جزو 3 استان اول کشور از نظر بیشترین آمار ورود به شبکه شاد هستیم گفت: در ابتدای فعالیت این شبکه پایه ابتدایی می‌توانست وارد شبکه شود که از امروز امکان ثبتنام برای دانش‌آموزان پایه متوسطه نیز فراهم شده و انتظار داریم که مدارس ما بیشترین پوشش را در این شبکه داشته باشند.

وی افزود: در جلسه شورای آموزش‌وپرورش که با حضور استاندار برگزار شد مقرر شد تا تدابیری برای آموزش دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار اندیشیده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان این که شبکه شاد یک تحول بزرگ در سیستم IT کشور است گفت: در استان خوزستان با توجه به تعطیلاتی که در اثر گرد‌وغبار و مسائل دیگر به وجود می‌آید می‌توان با این شبکه کار آموزش را ادامه داد و عقب افتادگی را جبران کرد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار