تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۱۹۹۴۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آموزش و پرورش خوزستان برای سال تحصیلی جدید با کمبود ۱۸ هزار نفر مواجه است
  مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: آموزش و پرورش استان با کمبود ۱۸ هزار نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید مواجه است.

 کوروش مودت سه شنبه در شورای آموزش وپرورش خوزستان در سرسرای استانداری این استان با اشاره به اینکه در تامین نیروی انسانی با مشکلاتی مواجه هستیم بیان کرد: تراز استان در نقل و انتقال معلم به خارج از استان منفی است و با وجود آماربالای بازنشستگی نیروی فرهنگی در استان با احتساب ۲ هزار و ۹۱ نفر کمبود نیرو به آمار کمبود معلم سال قبل در خوزستان برای سال تحصیلی جدید با کمبود ۱۸ هزار نفر معلم مواجه خواهیم بود.

 وی افزود: در تلاش هستیم برای جبران کمبود معلم در سال جدید از نیروی حق التدریس آزاد و شاغل و سرباز معلم استفاده کنیم.

مودت ادامه داد: البته تفاهم نامه ای را با وزارت آموزش و پرورش برای تامین ۲ هزار نیروی حق التدریس در استان منعقد کردیم که در حال فراهم کردن شرایط جذب آن هستیم.

تامین تجهیزات سرمایشی برای مدارس خوزستان

وی ادامه داد: تفاهم نامه ای بین استانداری خوزستان و سازمان نوسازی مدارس کشور برای تامین  ۱۰ هزار کولر و ۲ هزار آبسردکن برای مدارس استان با تامین هزینه ۵۰ درصد بین ۲ دستگاه منعقد شده است.

مودت ادامه داد: تامین هزینه ۵۰ درصدی استانداری خوزستان در این تفاهم نامه امروز در شورای آموزش و پرورش استان مصوب شد.

راه اندازی شبکه اجتماعی شاد برای آموزش مجازی دانش آموزان ابتدایی

مودت بیان کرد: مخفف شبکه اجتماعی و دانش آموزی کلمه شاد نامگذاری شده  که یک تحول در فناوری کشور است و یک شبکه اجتماعی انحصاری تهیه شده توسط وزارت آموزش و پرورش است.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در ابتدا پنج پیام رسان قرار بود که برای راه اندازی این شبکه همکاری داشته باشند که به دلیل  دغدغه فرهنگیان برای ایزوله بودن و بالا بودن ضریب امنیتی آن وزارتخانه با تاخیر و حساسیت هر چه بیشتر این شبکه را راه اندازی کرده است.

وی افزود: این شبکه برای دانش آموزان و معلم ها و مدیران تهیه شده که کلاس های درس را به فضای مجازی تبدیل کرده و امکان حضور و غیاب در این شبکه نیزوجود دارد.

مودت ادامه داد: خوزستان در ثبت نام دانش آموزان در این شبکه اجتماعی در سطح کشور پیرو بوده است.

 دانش آموزان در ۲۰ درصد مناطق خوزستان با مشکل اینترنت مواجه هستند

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: دانش آموزان در ۲۰ درصد مناطق استان به دلیل نبود زیر ساخت اینترنت برای استفاده از آموزش در شبکه های مجازی با مشکل مواجه هستند که مخابرات قول مساعد در حل این مشکل را داده است.

مودت ادامه داد: برخی دانش آموزان در مناطق محروم و کم برخوردارتوانایی تامین گوشی همراه پیشرفته و تبلت برای آموزش مجازی را ندارند ،تصمیم گرفته شده تا با همکاری استانداری این ابزارها برای دانش اموزان این مناطق تهیه شود.

 وی افزود: در حال حاضر دانش آموزان از طریق فضای مجازی و صدا و سیما آموزش می بینند و این شبکه اجتماعی نیز برای کمک هر چه بیشتر به آموزش دانش آموزان ایجاد شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا جهاد آموزشی همچنان ادامه داشته است و اختراعاتی را در مدارس استان برای تهیه کالاهای بهداشتی داشتیم.

وی گفت: هنوز تصمیم گیری برای برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان انجام نگرفته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار