تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۹۹۰۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۰ گروه جهادی ضدعفونی مناطق خرمشهر را بر عهده دارند
 مسوول بسیج سازندگی خرمشهر گفت: ۳۰ گروه جهادی از نیروهای بسیجی به صورت شبانه روز ضدعفونی و گندزدایی مناطق بحرانی خرمشهر علیه ویروس کرونا را به عهده‌دارند.

سروان پاسدار مهدی رضایی اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح توزیع مواد ضدعفونی در سطح شهرستان خرمشهر تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر ماده ضدعفونی کننده بین خانواده‌های بی‌بضاعت حومه شهری و روستایی خرمشهر توزیع شد.

وی افزود: گروه‌های جهادی سپاه ضمن تقسیم‌بندی و پایش مناطق شهری و روستایی برنامه منظمی به صورت شبانه‌روزی برای ضدعفونی، گندزایی و توزیع بسته‌های حمایتی بین خانوارهای بی‌بضاعت شهرستان خرمشهر تدارک دیده و در دست اجرا دارند.

رضایی به توزیع یکهزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت خرمشهر اشاره کرد و گفت: در این مدت یکهزار بسته بهداشتی نیز بین خانواده‌های کم‌برخوردار و نیازمند خرمشهر توزیع شد.

مسوول بسیج سازندگی خرمشهر به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در این شهر اشاره کرد و افزود:روزانه ۲ هزار ماسک پارچه‌ای قابل شست‌وشو و یکبار مصرف اسپاند توسط بسیج خرمشهر تولید و بین مردم و پرسنل بیمارستان بصورت رایگان توزیع می‌شود.

رضایی از سازماندهی سه گروه جهادی بسیج خواهران به منظور پخش تراکت و پمفلت اطلاع رسانی در بین مردم اشاره کرد و  افزود: ۱۳۲ نیروی بسیجی پایش بیماری کرونا بوسیله فرم‌های مربوطه به این طرح در درب منازل مردم فعالیت کردند.

رضایی اظهار داشت: به منظور کمک به سالمندان و خانواده‌ معلولان و ناتوان توسط ۲ گروه جهادی به وسیله یک پیک موتوری و ماشین برای خرید از مراکز فروش مانند هایپرمارکتها وسوپرمارکتها راه‌اندازی شد.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور جهان سرایت کرده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار