تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۱۹۸۵۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم ممنوع شدن واردات پرتقال از شمال کشور به خوزستان
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: واردات پرتقال تامسون از مازندران و شمال کشور با توجه به شرایط حساس کنونی در بحث کرونا باید ممنوع شود.

امیر حسین نظری شامگاه شنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: پرتقال تامسون از شمال کشور وارد و توزیع می شود  و در ایام عید تقاضای این پرتقال نیز افزایش می یابد، با توجه به اینکه استان های شمالی وضعیت مناسبی در بحث ویروس کرونا ندارند تقاضای منع واردات پرتقال از شمال کشور به خوزستان را داریم.

وی گفت: ذخیره کافی پرتقال در استان توسط سازمان صمت انجام گرفته و در ایام عید مشکلی در تامین این میوه نداریم.

نظری ادامه داد: در صورت هرگونه مشکل در تامین پرتقال در بازار استان می توان این محصول را از استان های جنوب کشور که کمتر با ویروس کرونا درگیر هستند وارد کرد.

رییس سازمان صمت استان در ادامه با بیان اینکه در بحث تامین کالاهای اساسی کمبودی در استان نداریم افزود: از ۲ ماه پیش ذخیره سازی میوه برای ایام عید امسال انجام گرفته  و آماده توزیع در سطح استان هستیم.

نظری اظهار داشت: ۷۱ واحد ثابت و سیار توزیع میوه عید نوروز در استان در نظر گرفته شده است که در تمامی این واحدها به ویژه واحدهای سیار عملیات ضدعفونی در مقابله با ویروس کرونا انجام خواهد گرفت.

وی گفت: در بحث برنج و حبوبات به دلیل بالا بودن نرخ ارز افزایش قیمت داشته ایم.

نظری با بیان اینکه در ۲ کالای ماسک و ژل با کمبود مواجه هستیم افزود: از تعدادی واحدهای تولیدی پوشاک برای تولید ماسک دعوت کرده ایم.

افزایش قیمت شکر به دلیل تخلفات صنفی

معاون اقتصاد و بازرگانی سازمان صمت استان در ادامه این نشست بیان کرد: توزیع شکر چند برابر میانگین مصرف در استان انجام گرفته است با این وجود شاهد افزایش قیمت شکر در خوزستان هستیم، این افزایش قیمت به دلیل تخلف و افزایش غیر قانونی قیمت از سوی برخی اصناف است.

 عبدالرحمان ناصریان گفت: بیش از پنج هزار و ۸۰۰ تن شکر در سطح استان توزیع شده است.

وی افزود: سه هزار و ۷۰۰ تعاونی در سطح استان فعال هستند که بر اساس درخواست هایی که داشتند کالاهای اساسی را دریافت کرده اند.

معاون اقتصاد و بازرگانی سازمان صمت استان بیان کرد: برای ایام نوروز امسال ۲ هزار و ۲۳۰ تن پرتقال و هزار تن سیب، یک هزار و ۹۰۰ تن برنج و یک هزار و ۹۰۰ تن روغن و یک هزار و ۶۰۰ تن گوشت قرمز خریداری و ذخیره شده است.

در ادامه این نشست معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان بیان کرد: بازرسان این سازمان روزانه آمار تولید و توزیع الکل و مواد ضدعفونی کننده را رصد می کنند ،شرکت الکل سازی رازی به بسته بندی  و تولید مواد ضدعفونی کننده نیز ورود کرده است.

بهرام جباری گفت: در تامین مواد ضدعفونی کننده وضعیت مناسبی داریم اما در تامین ماسک و دستکش با کمبود مواجه هستیم با وجود اینکه یک واحد تولید ماسک در خرمشهر راه اندازی شده اما جوابگوی نیاز استان نیست .

وی با اشاره به کشف ۳۴ هزار لیتر الکل تقلبی در استان در روز گذشته ، افزود:  نظارت بر توزیع الکل با توجه به عرضه الکل تقلبی شدت بیشتری یافته است .

با شیوع ویروس کرونا برخی به دلیل ناآگاهی خوردن الکل را برای مقابله با این بیماری مفید دانسته وبرهمین اساس در چند روز گذشته در حدود ۵۰۰نفر در استان به دلیل خوردن الکل تقلبی مسموم شدند و ۴۹ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار