تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۹۸۴۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار :شهروندان آبادانی از تردد غیرضروری خودداری کنند
 معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان از مردم این شهرستان خواست برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا ضمن انجام مراقبت‌های بهداشتی از تردد غیر ضروری در سطح شهر و اماکن عمومی خودداری کنند.

سیدزین العابدین موسوی  اظهار داشت: نگرانی رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان از آمار رو به رشد مبتلایان به بیماری کرونا در شهرهای آبادان و خرمشهر ما را وادار می کند ضمن اعلام شفاف آمارها با مردم در همه زمینه ها صادق باشیم تا با همکاری هم نگرانی ها کاهش یابد.
وی مراقبت های بهداشتی را اولویت نخست برای مقابله با کرونا دانست و افزود: امروز هرکاری که می کنیم در مقدمه اش باید مراقبت های بهداشتی را به صورت جدی در نظر داشته باشیم، بخش اعظمی از اقدامات لازم برای کنترل کرونا از سوی مردم انجام پذیر است. بخش دیگر را باید به کسانی که هنوز غفلت می کنند و بی اهمیت به هشدارهای بهداشتی هستند آموزش داد.
موسوی تصربح کرد: شهروندان از دوستان، همسایگان، فامیل و بستگان خود بخواهند که مسوولانه تر نکات بهداشتی و دستورالعمل های اعلامی مسوولان را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه اجازه نمی دهیم سهل انگاری برخی در این رابطه دیگران را به خطر اندازد گفت: کسبه همکاری خوبی در این زمینه داشته اند اما از برخی کسبه به ویژه دستفروش ها انتظار می رود برای مدتی فعالیت خود را متوقف کنند این افراد علاوه بر دیگران به سلامتی خود هم لطمه می زنند.
موسوی از مردم آبادان خواست از دستفروشان و جاهایی که بهداشتی نیستند خرید نکنند ضمن اینکه حتی المقدور هر سه روز یکبار برای خرید مایحتاج از خانه خارج شوند.
فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: کرونا بیماری بی رحمی است که به فقیر ، غنی ، پیر و جوان رحم نمی کند همه باید نگران فرزندان، جوانان ، پدران پیر و مادرانمان باشیم.
موسوی همچنین از شهروندان آبادان خواست در این ایام که بیماری کرونا شیوع یافته به مسافرت نروند و تحت هیچ شرایطی میهمان نپذیرند.
وی همکاری شهروندان با ماموران بهداشت، پلیس، بسیج و فرمانداری را برای مقابله با بیماری کرونا خواستار شد.
موسوی در خاتمه افزود:برنامه ریزی لازم برای تامین مایحتاج ضروری مردم آبادان انجام شده است ضمن اینکه مسیرهای ورودی آبادان نیز بیش از پیش کنترل می شود.

به گزارش ایرنا رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در منطقه جنوب غرب استان خوزستان ابراز نگرانی کرد.

با مثبت شدن جواب قطعی سه بیمار جدید در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان تعداد بیماران در این منطقه به ۲۰ نفر رسید.

شکرالله سلمان زاده گفت: وضعیت منطقه جنوب غرب خوزستان در خصوص ویروس کرونا مطلوب نیست چراکه انتشار و شیوع آن در روزهای اخیر رشد سریعی داشته است.

وی گفت‌: مردم تحت هیچ شرایطی برای خرید و امور روزمره از منزل خارج نشوند، زیرا  در این مدت  بر تعداد مبتلایان افزوده می شود.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در سراسر جهان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار