تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۹۸۰۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آخرین اخبار کرونا در خوزستان
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان به ۱۹ نفر رسید

دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: تا عصر امروز تعداد مبتلایان ۱۶ نفر بودند که دقایقی پیش جواب ازمایش سه نفر دیگر مثبت اعلام شد.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازگفت : متاسفانه یکی دیگر از افراد مبتلا به کرونا در خوزستان نیز عصر امروز فوت کرده که در حال حاضر مجموع فوت شدگان استان به چهار نفر رسید.

وی با بیان این که میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در جهان  ۲ درصد است افزود: اما این آمار  در کشور ما ۲۵ درصد می باشد.

راه‌اندازی خط سوم تولید ماده ضدعفونی کننده دست در هفته‌جاری

استاندار خوزستان گفت: مدیر کارخانه اطلس فایز قول راه‌اندازی خط سوم تولید ماده ضدعفونی کننده دست را در هفته‌جاری داده که اگر الکل این کارخانه تامین شود روزانه صد هزار لیتر و یا ۲۰۰ هزار بسته ۵۰۰ سی‌سی ماده ضدعفونی تولید خواهد کرد.

غلامرضا شریعتی ادامه داد: از سازمان صمت خوزستان و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تقاضا دارم که برای راه اندازی خطوط تولید مواد ضدعفونی کننده نهایت همکاری  را با تولید کنندگان داشته باشند.

۲ باشگاه ورزشی در اهواز تعطیل شدند

افشین حیدری بیان کرد: در راستای پیشگیری از ویروس کرونا و حسب ابلاغیه تعطیلی اماکن ورزشی توسط اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، امروز پس از بازدید میدانی ۲ باشگاه بدنسازی در اهواز پلمب شدند.

وی افزود: پیش از این اعلام کرده بودیم به دلیل پیشگیری از ویروس کرونا فعالیت تمامی باشگاه ها باید تعطیل شود لذا به همراه ماموران انتظامی و اماکن از تعدادی باشگاه ورزشی در سطح شهر اهواز بازدید کرده که متاسفانه ۲ باشگاه بدون توجه به ابلاغیه وزارت ورزش مبنی بر تعطیلی باشگاه ها، به فعالیت خود ادامه می دادند که توسط ماموران انتظامی پلمب شدند.

بوستان‌های اهواز از شنبه شب خاموش می شود

رضا علیجانی با اشاره به اینکه این تعطیلی تا پایان هفته ادامه دارد بیان کرد: خاموشی اعلام شده شامل تمام پارک‌های بازی، بوستانها، زمین‌های ورزشی و پارک‌های محله‌ای اهواز است.

وی افزود: در این مدت وسایل برقی و غیربرقی پارک شهربازی اهواز نیز تعطیل هستند و امکان فعالیت آنها وجود ندارد.

در خانه بمانید تا کرونا را شکست دهیم

غلامرضا شریعتی شنبه شب با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد:  امروز ایران عزیزمان در معرض امتحان دیگری قرار گرفته است. پس از گذشت چندین روز از شیوع در خانه بمانید تا کرونا را شکست دهیمکووید۱۹، متاسفانه سلامتی جمعی از هم وطنان در نقاط مختلف کشور به خطر افتاده و کرونا خوزستانی ها را نیز به شدت تهدید می کند.

وی افزود: آن چه در هفته ی جاری و هفته آینده، که هفته هایی حیاتی و سرنوشت ساز برای کنترل این ویروس است مهم می باشد، خارج نشدن از منزل به جز در مواقع ضروری و رعایت بسیار جدی توصیه های بهداشتی و خودمراقبتی است که تقاضا می کنم با صبر و حوصله و درایت محدودیت های اعلام شده از سوی مراجع ذی صلاح در مورد عدم شرکت در اجتماعات ورزشی، فرهنگی و مذهبی که قطعا موقت خواهد بود، به صورت دقیق رعایت نمایید تا ان شاءالله از این وضعیت خاص به سلامت عبور نماییم.

فرشتگان نجات در جدال با کرونا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز نیز گفت: تمام کادر پزشکی در بیمارستان رازی اهواز به عنوان بیمارستان معین در خصوص ویروس کرونا بسیج شده است تا در کنار مردم باشند و این ویروس را مهار کنند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود: تمام نیروهای بیمارستان با تمام توان تلاش می کنند و جای هیچ گونه نگرانی نیست و به لطف حمایت پرستاران و پزشکان وضعیت بیماران خوب است.

کنترل تب مسافران در فرودگاه اهواز

سیدمهدی رزاز با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در زمینه کروناویروس در فرودگاه بین‌المللی اهواز اظهار کرد: از زمان ابلاغ دستورالعمل‌هایی در زمینه مقابله با ویروس کرونا در فرودگاه‌ها، درجه حرارت بدن مسافران در پروازهای خروجی و ورودی اندازه‌گیری می‌شود.

وی افزود: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی اهواز با حضور در فرودگاه بین‌المللی اهواز نسبت به کنترل دمای بدن مسافران پروازها اقدام می‌کنند و این اقدام در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در حال انجام است.

کادر درمان مقابله با کرونا از جنس رزمنده‌های دفاع مقدس هستند

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان خوزستان گفت: پزشک و پرستاری که در حال معالجه و یا مقابله با ویروس کرونا است، مانند همان رزمنده سال‌های دفاع مقدس است و کار این عزیزان بسیار مهم، اساسی و مورد اجر و پاداش الهی خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان خوزستان گفت: همه موظف هستند که طبق نظر کارشناسان بهداشتی اقدام و توصیه‌های مطرح شده را عملیاتی کنند.

6تالار عروسی در اهواز پلمب شد

علی بیرانوندبا اشاره به ممنوعیت فعالیت تالارهای عروسی به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، بیان کرد: ۶ تالار عروسی در اهواز به دلیل تخلف از این مصوبه و برگزاری آیین‌ها پلمب شده و مدیران آنها احضار شده‌اند.

وی گفت: با درخواست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تمام مراکز توزیع غذا به صورت سلف‌سرویس برای حفظ سلامت شهروندان اهوازی از روز شنبه تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

50 قهوه خانه در اهواز پلمب شد

نماینده رییس کل دادگستری خوزستان  اظهار کرد: با دستور این دادستانی، فرماندهی انتظامی اهواز در حمایت از نهادهای درگیر در مقابله با انتشارکرونا ویروس کرونا در یک اقدام عملیاتی در ۴۸ ساعت گذشته، این قهوه خانه ها را پلمب و تعطیل کرده است.

وی افزود: طرح پاکسازی نوار ساحلی شرق و غرب رودخانه کارون در اهواز از عرضه کنندگان قلیان سیار نیز اجرا و ۲ هزار و ۱۰۰ جام قلیان جمع آوری شد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار