تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۹۷۴۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:استفاده از امکانات دولتی در حمایت یا علیه نامزدها ممنوع است
 استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های دولتی حق ندارند از کاندیدایی دفاع کنند یا علیه وی مطلبی عنوان کنندگفت: مدیران دولتی به هیچ وجه نباید از امکانات دولتی برای انتخابات استفاده کنند.

غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان سلامت و امنیت انتخابات را شرط اساسی خواند و اظهار داشت: خود را ملتزم و متعهد به فراهم آوردن شرایط سالم انتخابات می دانیم و همه در روز جمعه پای صندوق های رای حضور خواهیم داشت.

وی با تاکید بر استفاده مردم از حق تعیین سرنوشت خود توضیح داد: ما با حضور خودمان در پای صندوق رای مسیر حرکت کشور را تعیین می کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت سیستم ارتباطات انتخابات بیان کرد: اساس انتخابات امسال به ارتباطات بسیار وابسته است لذا دستگاه های که در حوزه ارتباطات نقش دارند باید به صورت شبانه روز پای کار باشند  و هرگونه عملیات پیمانکاری در حوزه جاده و راه ها که احتمال بآسیب به فیبرهای نوری را در پی داشته باشد تا پس از انتخابات ممنوع است.

وی در ادامه به اشاره به ورود ۲ سامانه بارشی در استان بیان کرد: یک سامانه از فردا و  سامانه دیگری از روز  دوشنبه تا چهارشنبه هفته آینده در استان فعال می شود البته سیلاب  و روان آب ناشی از این بارش ها قابل کنترل است و نگرانی از این بابت در پایین دست نداریم اما ضرورت دارد آمادگی لازم در شهرستان ها ایجاد شود.

شریعتی با بیان اینکه سیلاب و روان آب در بخش میان حوضه قابل توجه است گفت:  برای کنترل و بررسی روان آبها در این بخش باید  با برنامه ریزی مناسب اقدام کرد و  ماشین آلات در مناطق در معرض خطر مستقر باشند همچنین هلال احمر آمادگی لازم را داشته باشد.

تعلل برخی دستگاه های متولی در حوزه بحران پذیرفته نیست

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان با بیان این که براساس قانون جدید سازمان مدیریت بحران کشور وظایف هر دستگاه مشخص و ابلاغ شده گفت:  تمامی دستگاه‌های متولی موظفند بنا بر این قانون به وظایف خود عمل کنند، با توجه به پشت سرگذاشتن سیل ۹۷ و ۹۸ عقب بودن برخی دستگاه های نسبت به تکالیفشان پذیرفته نیست.

کیامرث حاجی زاده ادامه داد:  همه دستگاه های اجرایی در سطح استان متولی مدیریت بحران هستند اما برخی از دستگاه‌ها در این رابطه  مسئولیت مستقیم برعهده دارند از این رو هرگاه نشست اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران تشکیل می شود باید اولویت خود را حضور در نشست قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: حضور نداشتن غیرموجه  برخی دستگاه ها در نشست های ستاد پیشگیری به مافوق آنها در کشور اعلام خواهد شد، اگر دستگاهی که متولی مدیریت بحران است در نشستی که وظیفه دارد حضور پیدا نکند قطعا در هنگام بروز بحران خواهد لنگید.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به اینکه برخی از مناطق خوزستان از روز پنجشنبه درگیر با بارندگی هستند گفت: همه دستگاه‌ها  باید از همینک پای کار باشند و تمهیدات لازم اندیشیده شود نباید اقدامات لازم را به پس از باران موکول کرد.

وی افزود:  بنابر گزارش هواشناسی پیش‌بینی می‌شود در اهواز ۲۵ تا ۳۰ میلی‌متر بارندگی داشته باشیم لذا با این میزان بارش دچار پس زدگی فاضلاب خواهیم بود.

حاجی زاده با بیان این که نقاط بحرانی و آسیب پذیر در اهواز و دیگر شهرها مشخص و شناسایی شده اند توضیح داد: باید ماشین آلات شهرداری از هم اکنون در این نقاط بحرانی مستقر شوند.

ورود یک سامانه قوی بارندگی به خوزستان

مدیر کل هواشناسی خوزستان  با اشاره به ورود یک سامانه بارشی قوی به استان از یکشنبه هفته آینده گفت: روز یکشنبه هفته آینده در پهنه حوضه آبریز  دز ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیمتر بارندگی در بازه زمانی ۲  روزه خواهیم داشت، همچین این سامانه حجم بالایی از بارندگی در حوزه کارون را نشان می دهد.

محمد سبزه زاری بیان کرد: این سامانه بارشی در اهواز ۳۰ تا ۴۰ میلیمتر بارندگی و  در مناطق پایین دست مانند آبادان و خرمشهر حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر بارش را به همراه دارد.

وی ادامه داد: پنجشنبه هفته جاری نیز مناطق شمالی و شرقی درگیر بارش باران هستند  و بر اساس مدل اروپایی بارندگی فردا در اهواز ۵ تا ۱۰ میلیمتر، در شمال خوزستان ۸۸ میلیمتر، در مسجدسلیمان و دزفول ۲۰ تا ۲۵ میلیمتر و در برخی شهرستان ها مانند شوشتر، حسینیه، باغملک، رامهرمز، بهبهان بارش های خوبی خواهد داشت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار