تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۹۷۲۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آخر هفته‌بارانی در انتظار خوزستان
 اداره‌کل هواشناسی خوزستان در اخطاریه‌ای از ورود سامانه بارشی از اواسط روز چهارشنبه هفته جاری به این استان خبر داد.

به گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان در این اخطاریه آمده است: از اواسط روز چهارشنبه تا  اوایل روز جمعه رگبار و رعدوبرق و وزش باد متوسط تا شدید به ویژه در مناطق شمال، شمال شرق و شرق خوزستان و در سایر مناطق با شدت کمتر مورد انتظار است.

در روز سه شنبه نیز تند بادلحظه‌ای با احتمال برخاستن گردوغبار محلی در مناطق جنوبی، مرکزی و غربی و رگبار و رعدوبرق به صورت نقطه ای در خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

در این مدت خلیج فارس مواج و همراه با بارش پراکنده و رعد و برق، و بارش در ارتفاعات به شکل برف است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز گفت: آسمان خوزستان تا ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد متوسط و تندباد لحظه‌ای به ویژه در مناطق شمالی، شمال شرق و شرق این استان پیش‌بینی می‌شود.

محمد سبزه زاری بیان کرد: گردوغبار روز دوشنبه شعاع دید را در اهواز تا ۸۰۰ متر کاهش داد.

وی اضافه کرد: در شب و روز گذشته امیدیه با ۲۷ و  دهدز با  ۸.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان بودند؛ حداکثر دمای اهواز در این مدت ۲۵.۹ و حداقل ۱۳.۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

سبزه زاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته میزان بارندگی در رامهرمز ۱.۲، شوش یک، حسینیه ۰.۸، دزفول ۰.۶، ایذه ۰.۳ و شادگان و بستان  ۰.۱ میلیمتر ثبت شده است.

بیشترین میزان بارندگی ایستگاه‌های هواشناسی استان خوزستان  از ابتدای مهر تا ۲۸ بهمن امسال در ایذه به میزان ۳۲۶.۵ میلیمتر اعلام شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار