تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۹۷۲۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وقوع گردوغبار در هشت شهر خوزستان
 سازمان حفاظت محیط زیست وقوع گردوغبار و آلودگی هشت شهر خوزستان را در روز دوشنبه گزارش کرد.

به گزارش سامانه پایش هوای کشور در ساعت ۱۲ روز دوشنبه شاخص کیفی هوای اهواز ۱۵۳ در شرایط ناسالم است. همچنین شاخص کیفی هوای ماهشهر ۱۴۷، بندر امام ۱۳۷، سوسنگرد ۱۳۲، شادگان ۱۳۱، رامشیر ۱۲۵، امیدیه ۱۲۲ و خرمشهر ۱۰۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

شاخص کیفی امروز هوای شهرهای خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ روز دوشنبه نیز نشان می دهد شاخص سوسنگرد ۱۲۶، اهواز ۱۱۹ و ماهشهر ۱۰۵ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

گردوغبار شدید در حالی اهواز را فراگرفته که ساعتی پیش، بارش خفیف و رعد و برق در این شهر بودیم.

خوزستان در بهمن امسال شاهد بازگشت گردوغبار بوده است. ۱۲، ۱۹ و ۲۰ بهمن شاهد وقوع گرد و غبار در این استان بودیم که منجر به تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی در ۱۷ شهرستان در روز ۲۰ بهمن شد.

بر اساس شاخص AQI صفر تا ۵۰ شرایط هوای پاک، ۱۰۰-۵۱ شرایط سالم، ۱۰۱-۱۵۰ شرایط هوای ناسالم، ۱۵۱-۲۰۰ شرایط هوای ناسالم، ۲۰۱-۳۰۰ شرایط هوای بسیار ناسالم و ۵۰۰-۳۰۰ شرایط هوای خطرناک است.

هواشناسی خوزستان وزش باد متوسط تا شدید در روز دوشنبه در مناطق مرکزی و جنوب غربی خوزستان را پیش‌بینی کرده بود که وقوع گرد و غبار محلی را به دنبال دارد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی خوزستان از اواسط وقت یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه شاهد بارش باران در مناطق شمال شرق و شرق و بارش‌ پراکنده در بقیه مناطق خوزستان خواهیم بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار