تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۹۷۰۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه اهواز:مجلس دهم در تراز انقلاب نبود
  امام جمعه اهواز گفت: دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که اکنون ماه‌های پایانی خود را سپری می کند گرچه اقدامات قابل قبولی داشت ولی در تزار انقلاب اسلامی نبود.

حجتالاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلی مهدیه این شهر با تشریح اهمیت جایگاه مجلس شورای اسلامی و انتخاب نماینده این مجلس بیان کرد: در انتخابات این دوره از مجلس باید بتوانیم مجلسی در تراز انقلاب اسلامی ایران رقم بزنیم.

وی افزود: یکی از مشکلات مجلس دهم، کم‌توجهی بسیاری از نمایندگان  به مشکلات مردم به ویژه مشکلات معیشتی آنها بود؛ یکی از مطالبات جدی کشور امروز معیشت و وضعیت اشتغال است که نمایندگان می توانستند با نظارت دقیق و وادار کردن دولت مردان به آن رسیدگی کنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در حوزه مسایل اقتصادی و جنگ اقتصادی بیان کرد: در انتخابات کسی را که انقلابی و جهادی است، برای کار کردن شب و روز نمی‌شناسد، نظارهگر رفتار مسئولان باشد، اولویتش مسایل معیشتی و اقتصادی باشد انتخاب کنیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه در مجلس فعلی نمایندگانی داشتیم که به جای آنکه در کنار مردم باشند در کنار مسوولانی بودند که اهداف آنها با منافع ملی ناسازگار بود.برخی نمایندگان می بایست اشتغال جوانان را در اولویت خود قرار می دادند نه برجامی که سراسر ننگ برای جمهوری اسلامی ایران بود اما آنان تابوت جنازه مرده برجام را سر دست خود گرفتند.

حجت الاسلام موسوی فرد ادامه داد: یکی دیگر از وظایف نمایندگان مجلس نظارت بود اما آنگونه که باید به درستی انجام نشد؛ آن زمانی که در آزادسازی بنزین بنا بود شیب ملایم و هر ساله ۲۰ درصد افزایش قیمت را در نظر می گرفتند اما این اتفاق نیفتاد و به خاطر همین امر تعدادی از جوانان به ناحق جان خود را از دست دادند.

وی یکی از ویژگی های اصلی یک نماینده را  وجود ایمان و تقوا به همراه تخصص بیان کرد و افزود: شجاعت ثابت شده،  ساده زیستی، انقلابی بودن به ظهور رسیده، مردمی بودن تجربه شده، مقاومت آزموده شده در مقابل دشمنان و پاکدستی  از جمله ویژگی مهم برای انتخاب یک نماینده است.

امام جمعه اهواز دلیل رد صلاحیت ده ها داوطلب مجلس را پاکدست نبودن برشمرد و گفت: برخی افراد که رد صلاحیت شدند دلیلش ناپاکی و نداشتن پاکدستی آنها بود؛ افرادی که وقتی دستشان به بیت المال رسید چنگ زدند و خیانت کردند؛رد صلاحیت برای این افراد کفایت نمی کند و باید کسانی که مال و ثروت کشور را به یغما بردند را پشت میله های زندان ببینیم.

وی بیان کرد: نکته دیگر در این زمینه اینکه، رد صلاحیت برخی به معنی این نیست که دیگر قابل به کارگیری نیستند بلکه می توان در جایگاه دیگری از این افراد استفاده کرد.

وی ادامه داد: براساس صف بندی رهبر معظم انقلاب چیزی به عنوان اصلاح طلب و اصولگرا وجود ندارد و تنها انقلابی و غیرانقلابی مطرح است که متاسفانه در طول سالیان گذشته در ایام انتخابات به خاطر اختلاف سلیقه از سوی انقلابی ها فهرست های انتخاباتی متعدد می آید که نباید این اتفاق صورت بگیرد.

حجت الاسلام موسوی فرد بیان کرد: اگر نهرهای مختلف انقلابیون به هم پیوندند به رودخانه خروشانی تبدیل می شوند که عبور از آن غیرممکن است لذا کمترین کوتاهی در انتخاب می‌تواند خسارات جبران ناپذیر داشته باشد، پس ضرورت دارد در کنار یکدیگر قرار گیریم و افرادی را که به بهترین شکل به میدان آمده‌اند برگزینیم.

امام جمعه اهواز ادامه داد: ما به عنوان امامان جمعه و حوزه علمیه در جایگاه دخالت قرار نداریم و به هیچ عنوان مصداق مشخص نمیکنیم، و به هیچ فردی از نامزدهای مجلس یازدهم برای حمایت، نیز اشاره نمی‌کنیم.

وی با تاکید بر جوانگرایی و استفاده از نیروهای جوان بیان کرد: جوانگرایی مهم است اما نباید اینطور باشد که دست رد بر سینه افراد با تجربه زده شود؛ افراد باتجربه از جایگاه والایی برخوردارند.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه روحانیان، اساتید دانشگاه، بزرگان و ... بهترین افراد برای مشورت در انتخاب نامزدهای اصلح هستند گفت: مردم خودشان با توجه به برخی نکات می توانند بهترین شخص را انتخاب کنند اگر دیدید کسانی هزینه های زیاد می کنند، پوستر زیاد و آنچنانی می‌چسبانند، سفره‌های آنچنانی پهن می کنند، وعده‌های دروغین می دهند و هزینه‌های میلیونی و میلیاردی می کنند به طور قطع دلیل بر نداشتن لیاقت آنها است.
وی با تاکید بر مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات افزود: از مردم مومن خوزستان درخواست می کنیم به خاطر خدا نگاه قومی و عشیره ای و رفاقتی را در انتخابات پیش رو کنار بگذارند، رای خود را با پول نفروشید زیرا کسی که رای خود را به پول می فروشند سعادت استان را می‌فروشد، برای انتخاب شخص اصلح مشورت کنید و  وقتی به نقطه نظر واحد رسیدید تبلیغ فردی کنید.

حجتالاسلام موسوی فرد در ادامه با اشاره به فرارسیدن روز زن و ولات حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرد: حضرت فاطمه (س) مظهر تمام زنان عالم و یک شخصیت الهی است، در قرآن نام ۱۲ زن آورده شده است که روح واحد این ۱۲ نفر در حضرت فاطمه زهرا(س) تجلی یافته است.

وی افزود: امروز ضرورت دارد حد زن مسلما را درست تشخیص دهیم؛ امام خمینی (ره) فرمودند:روز ولادت حضرت فاطمه (س) را می توان روز رهبر نامید چراکه اگر ایشان مرد بودند به طور قطع پیامر و رهبر بودند اما امروز نیاز جامعه این است که بداند مادری، همسر و زن خانه بودن یعنی چه و این مساله کوچک شمردن یا تحقیر نیست بلکه یک عزت و بزرگی به شمار می رود.

امام جمعه اهواز در ادامه خطبه ها، از مردم خوزستان برای حضور باشکوه در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن تقدیر کرد و گفت: با گذشت چهل و یک سال از انقلاب باشکوه اسلامی، اما مردم هرساله پرشور تر از سال قبل حضور پیدا می کنند و با وجود برف و باران و سرما به تکلیف خود عمل می کنند.

وی با بیان اینکه عزت در روح انقلاب اسلامی ایران دمیده شده است افزود: مردم ایران در طول چهل و یک سال انقلاب اسلامی سختی های بسیاری کشیدند اما مردم خوزستان این سختی ها را بیشتر لمس کردند و در همه صحنه ها حضور داشتند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار