تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۱۹۷۰۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خیابان‌های ۱۰ روستا در اروندکنار آسفالت شد
  معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: آسفالت خیابان‌های ۱۰ روستا در اروندکنار آبادان با همکاری بنیادمسکن انقلاب اسلامی براساس تفاهم‌نامه بهسازی ١٠١ روستا در ۲ شهرستان آبادان و خرمشهر انجام شد.

موعود شمخانی روز جمعه در آیین بهره‌برداری همزمان این طرح‌ها در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد: در راستای توجه ویژه این سازمان به مناطق محروم در بخش روستایی و تفاهم‌نامهی مذکور با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، آسفالت معابر ۱۰روستای دیگر از مجموع روستاهای بخش اروندکنار با بیش از ٤٠ هزارمتر مربع عملیات زیرسازی و جدول‌کاری به بهره‌برداری رسید.

وی گفت:آسفالت خیابان‌های روستاهای نهر ازرق، نهر رفیع، نهر حمید، نهر سن، نهر مچری، نهر ابوفلفل، نهرکوت نصار، نهر عوج آلبوحیه، نهر عوج آلبوصید، نهر ابوعبود تکمیل شده است.

شمخانی افزود: از آنجا که در رویکرد تفاهم نامه بهسازی ۱۰۱ روستا، توسعه گردشگری و بوم‌گردی منطقه نیز مدنظر بوده بیش از ۲ کیلومتر ساحل‌سازی در این راستا احداث شده است.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت:تفاهم‌نامه این سازمان با بنیاد مسکن شامل اجرای عملیات پیاده رو سازی، زیرسازی، آسفالت، اصلاح شبکه آب، احداث فاضلاب، ایجاد شبکه جمعآوری آبهای سطحی، زیباسازی، احداثِ پارک، کتابخانه، نوسازی و بازسازی مدارس، خانه بهداشت و احداث اماکن ورزشی است که تاکنون این تفاهم‌نامه  به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی رسیده است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار