تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۱۹۶۹۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره برداری بیش از ۴۹۰ طرح به مناسبت دهه فجر در خوزستان
  استاندار خوزستان گفت: به مناسبت دهه فجر بیش از ۴۹۰ طرح ملی و استانی در مناطق مختلف استان خوزستان به بهره برداری رسید.

غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در حاشیه آیین بهره برداری طرح‌های برق منطقه‌ای در دزفول در جمع خبرنگاران بیان کرد: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف برق، آب، راه، حوزه های زیرساختی، بخش خصوصی، گلخانه ای، خدمات تجاری، در منطقه  آزاد اروند و دیگر نقاط استان اجرا شدند که برای این طرح‌ها در مجموع اعتباری بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

وی به افتتاح هفت طرح گلخانه ای در شهرستان دزفول اشاره کرد و گفت: این گلخانه‌ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی درمجموع در زمینی به مساحت حدود سه هکتار اجرا شدند که برای این گلخانه‌ها ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شده است.

استاندار خوزستان افزود: با این نهضت گلخانه‌سازی که در شمال خوزستان بویژه در دزفول ایجاد شده، امید است تولیدات محصولات کشاورزی کیفی تر و بهینه تر شوند البته از این طزیق بهره وری از خاک و آب حداقل ۱۰ برابر افزایش می یابد.

شریعتی ادامه داد: حجم گلخانه‌های در حال ساخت و یا افتتاح شده حدودا ۴۳ هکتار است که این مقدار معادل ۵۰۰ هکتار زمین آزاد است.

وی گفت: تقویت گلخانه‌ها باعث بهینه شدن مصرف آب و افزایش تولید ناخالص ملی استان و تولید ثروت می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان افزود: دزفول در این زمینه باید برای سایر نقاط استان الگو باشد، دیگر مناطق استان نیز با توجه به شرایط اقلیمی باید به سمت کشت گلخانه‌ای حرکت کنند.

شریعتی با اشاره به افتتاح طرح‌های برق منطقه‌ای در دزفول گفت: امروز توسعه پست ۴۰۰ کیلو ولت دزفول و خط انتقال برای سردشت و منطقه نفتی لب سفید به بهره برداری رسید و قرار است بخش دیگر مسیر انجام شود.

وی با اشاره به اجرای طرح خط ۱۳۲ کیلوولت پست ۴۰۰ دزفول-  سردشت گفت: این طرح تابستان آینده به بهره برداری می رسد، که پایداری برق سردشت، روستاها و صنایع و کشاورزی در این مسیرها از اهداف این طرح است.

استاندار خوزستان افزود: با توجه به ظرفیت بار بالا و بیش از استاندارد بر روی ایستگاه‌ها، پست‌ها و خطوط انتقال فوق توزیع برق در شمال استان، باید تولید برق تقویت شود که در این راستا نیروگاه های ۲۵ مگاواتی به شمال خوزستان انتقال داده شد و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی اندیمشک و نیروگاه یکهزار مگاواتی دزفول در حال اجرا هستند.

شریعتی گفت: این پست‌ها با یک برنامه پنج ساله در انتقال، به حدود ۵۷ درصد می‌رسد و از ۸۰ درصد ظرفیت بار و بانصب ظرفیت ها و سرمایه گذاری جدید در آینده در فوق توزیع به حدود ۶۰درصد خواهد رسید که به استانداردها نزدیک است.

وی افزود: تلاش براین است تا پایداری‌های برق دزفول، سردشت و روستاها و بخش‌ها را بیشتر کنیم.

 استاندار خوزستان ادامه داد: با توجه به استقبال و استعداد خیلی خوب در سرمایه گذاری در صنعت، کشاورزی و صنایع تبدیلی در شمال خوزستان بویژه دزفول، باید امکان تامین برق به عنوان یک صنعت پایه برای این سرمایه گذاری‌ها فراهم شود.

شریعتی افزود: انتظار است فرماندار دزفول همانند گذشته موانع را بردارد و برق منطقه‌ای نیز در سریعترین زمان ممکن کار را با کیفیت بالا به سرانجام برساند.

وی با اشاره به آمادگی استان خوزستان برای برگزاری انتخابات پرشور و باشکوه در روز دوم اسفند ماه گفت: با تایید صلاحیت‌های جدید که خواهد آمد ظرفیت رقابتی شدن و شور انتخابات در حوزه های مختلف بیشتر می‌شود.

به گزارش ایرنا، آیین بهره برداری ۲ طرح و آغاز عملیات اجرایی یک طرح برق منطقه‌ای روز دوشنبه با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان در شهرستان دزفول برگزار شد.

همچنین هفت طرح گلخانه‌ای در دزفول بهره برداری شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار