تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۹۶۹۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عملیات اجرایی یک طرح عمرانی در بندر چوئبده آبادان آغاز شد
 همزمان با دهه مبارک فجر، عملیات بهسازی، ساماندهی خیابان‌ها و احداث شبکه جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی بندر چوئبده آبادان روز دوشنبه آغاز شد.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح با بیان اینکه زیرساخت‌ها و آسفالت در مناطق محروم از سیاست‌های این سازمان است گفت: با وجود اینکه شهر بندری چوئبده در محدوده منطقه آزاد اروند قرار ندارد اما بر حسب رویکرد محرومیت زدایی سازمان منطقه آزاد اروند، نگاه به سمت چوئبده همچنان مثبت بوده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این شهر دیگر چهره روستا را نداشته باشد و به یک شهر پیشرفته برای ساکنان صبورش تبدیل شود.

موعود شمخانی با تاکید بر این مهم که با اجرای طرح بهسازی معابر شهری بخش زیادی از زیرساخت های چوئبده ساماندهی می شود، اظهار داشت: معبر اصلی چوئبده هفت کیلومتر است که ۴.۵ کیلومتر آن در این پروژه که شامل زیرساخت اصلی، فضای سبز، ساماندهی معابر و آسفالت است دیده شد.

وی تصریح کرد: این پروژه با ۱۸۷ میلیارد ریال اعتبار در حدود ۶۵ درصد این شهر را پوشش می دهد و در مدت زمان حدود ۱۲ ماه اجرا می شود.

شمخانی گفت: اجرای این پروژه بخشی از اهداف منطقه آزاد اروند برای توسعه زیر ساخت های عمرانی است که تاثیر قابل توجهی در ارتقا و بهبود عبور و مرور، سطح سلامت و محیط زیست مناطق در محل اجرای پروژه دارد.

معاون عمرانی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند به ۱۹ هزار و ۵۰۰ متر مکعب عملیات خاکی، ۲۱ هزار متر مربع جدول کاری و اجرای کفپوش، تعریض۱۶ دهانه پل در اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح عمرانی ۲۹ هزار و ۹۵۰متر مکعب زیرسازی، ۵۵ هزار و ۷۰۰ متر مربع قیر و آسفالت اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت:یک‌هزار و ۶۲۰ متر مکعب کانال جمع‌آوری آبهای سطحی (جوی و کانال) از جنس بتن و ۴۸۰ متر طول شبکه جمع‌آوری آبهای سطحی در راستای اجرای این طرح احداث می شود.

چوئبده با حدود ۱۲ هزار نفرجمعیت در فاصله ۳۰ کیلومتری آبادان واقع است.

:
:
:
آخرین اخبار