تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۱۹۶۹۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفت طرح گلخانه‌ای در دزفول بهره برداری شد
 هفت طرح گلخانه‌ای روز دوشنبه در آیینی با حضور استاندار خوزستان، فرماندار و امام جمعه دزفول به بهره برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول در آیین بهره برداری از این گلخانه‌ها گفت: ۱۵۱ میلیارد ریال شامل ۸۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آورده شخصی و ۶۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی برای ساخت این گلخانه‌ها هزینه شده است.

احمد زارعی اشتغالزایی این طرح‌ها را ۲۵ نفر اعلام کرد و افزود: مساحت این گلخانه‌ها در مجموع ۲۹ هزار و ۸۰۰ مترمربع و نوع کشت آنها هیدروپونیک، خاکی و نهال گلدانی است.

وی بیان کرد: این طرح‌های گلخانه‌ای شامل تولید سبزی و صیفی، تولید نشا، توت فرنگی، نهال، فلفل دلمه و خیار بودند.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول این شهرستان را قطب کشاورزی خوزستان دانست و گفت: دزفول رتبه نخست تولید گل مریم و دوم تولید رز را در سطح کشور دارد.

وی با اشاره به آغاز نهضت احداث و توسعه گلخانه‌های مدرن از سه سال قبل در دزفول اظهارداشت: تا چند سال قبل حتی یک مترمربع گلخانه مدرن در دزفول وجود نداشت ولی اکنون بیش از ۴۰ گلخانه در این شهرستان وجود دارد.

زارعی مصرف بهینه آب و نهاده‌ها و تولید ۱۰ برابری را از مزایای کشت گلخانه‌ای عنوان کرد و افزود: نزدیک به ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به گلخانه‌های شهرستان دزفول تزریق شده و تعداد زیادی نیز در حال ساخت است.

بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی سه طرح شرکت برق منطقه‌ای از دیگر برنامه‌های سفر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به شهرستان دزفول بود.  

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار