تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۹۶۸۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل بازرسی خوزستان مطرح کرد:
برخورد قانونی با دستگاه‌هایی که مشکلات مردم را حل نمی‌کنند
  مدیرکل بازرسی خوزستان با تاکید بر لزوم رفع مشکلات مردم، گفت: با دستگاه‌هایی که مشکلات مردم را حل نمی‌کنند، برخورد قانونی می‌شود.

ابراهیم ممبینی در حاشیه بازدید از کوی مدرس اهواز که شب گذشته (۲۰ بهمن‌ماه) انجام شد، اظهار کرد: طبق قانون برای هر ارگان یا سازمان، وظیفه‌ای تعریف شده است اما وظیفه نظارت بر چگونگی انجام این وظایف بر عهده سازمان بازرسی است.

 وی افزود: سازمان بازرسی وظیفه نظارتی خود را در سه بعد بازرسی‌ها انجام می‌دهد. قانون به ما وظیفه بازرسی را محول کرده و ضمانت اجرا نیز داریم تا اگر مشکلی را پیگیری کردیم اما دستگاه مورد نظر نتوانست مشکل را حل کند، با آن دستگاه برخورد قضایی شود.

مدیرکل بازرسی خوزستان بیان کرد: دستگاه قضایی، با تمام توان در انجام وظایف ذاتی خود و رفع مشکلات گام برمی‌دارد. مردم باید از ما مطالبه کنند و ما باید بر عملکرد دستگاه‌ها نظارت کنیم و پاسخگو باشیم.

ممبینی گفت: سازمان بازرسی وظیفه نظارت بر اجرای صحیح عملکرد دستگاه‌ها را دارد اما آنچه از حکومت‌ها صیانت می‌کند، اجرای عدالت است و این عدالت ایجاد نمی‌شود مگر اینکه امثال من با درد و معضلات مردم آشنا باشند. اساسا اعتقاد راسخ بر این است که هر چه بیشتر به مردم نزدیک شویم و دغدغه‌های آن‌ها را لمس کنیم، مردم بیشتر نزدیک می‌شوند.

وی با اشاره به مشکلات اسناد منازل مسکونی منطقه ادامه داد: اگر گزارش عقبه کار به ما داده شود موضوع بررسی کامل خواهد شد و از دستگاه‌هایی که باید جهت رفع مشکل اقدام کنند، پاسخگویی می‌خواهیم.

مدیرکل بازرسی خوزستان افزود: وظیفه ما این است که دستگاه‌ها را در مقابل مطالبات مردم پاسخگو کنیم. ما وظیفه داریم مشکلات مردم و جامعه را پیگیری کنیم. با حضور رییس قوه قضاییه در گام دوم انقلاب که پرچمدار اجرای عدالت و برخورد فساد است، قطعا با کسانی که مشکلات مردم را حل نمی‌کنند برخورد قانونی خواهد شد.

ممبینی با اشاره به قدردانی مردم از مسئولان، گفت: دلیل محبوبیت سردار حاج قاسم سلیمانی از جنس مردم بودن وی بود و مشاهده کردیم مردم قدرشناس خوزستانی در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی چگونه حماسه‌آفرینی کردند بنابراین مردم قدردان چنین مسئولانی هستند و مسئولی که جهت رفع مشکلات مردم اقدام کند، خدا عزت بیشتری به او خواهد داد.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار