تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۹۶۸۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره برداری و آغاز اجرای سه طرح برق منطقه‌ای در دزفول
 آیین بهره برداری ۲ طرح و آغاز عملیات اجرایی یک طرح برق منطقه‌ای روز دوشنبه با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان در شهرستان دزفول برگزار شد.

  مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: ۲ طرح شامل احداث سه بی ۱۳۲ کیلوولت در پست ۴۰۰ کیلوولت دزفول و خط ۱۳۲ کیلوولت پست ۴۰۰ دزفول- سردشت بهره‌برداری شدند و عملیات اجرای طرح گام نخست پست ۱۳۲/۳۳ کیلوولت سردشت دزفول آغاز شد.

محمود دشت بزرگ با بیان اینکه ۶۰۰ میلیاد ریال برای مجموع طرح‌های برق منطقه‌ای در دزفول هزینه شده است، افزود: ۲ بی از سه بی ۱۳۲ کیلوولت پست ۴۰۰ دزفول به خط دومداره‌ متصل به پست ۱۳۲/۳۳ سردشت و یک بی به تامین برق طرح لب سفید شرکت ملی نفت ایران اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه شهر سردشت با این طرح دارای یک پست فوق توزیع می‌شود، گفت: در گام نخست ۱۲ ولت آمپر ظرفیت ایجاد می‌شود و یک فیدر ۳۳ کیلوولت در شهرستان دزفول قرار خواهد گرفت که بار شهرستان را برای پیک سال ۹۹ تامین خواهد کرد.

دشت بزرگ افزود: گام نهایی طرح ایجاد ظرفیت ۱۰۰ مگاولت آمپر است که با تامین منابع اجرا و بهره‌برداری خواهد شد.

بهره‌برداری از طرح سه بی ۱۳۲ کیلوولت در پست ۴۰۰ کیلوولت دزفول

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: طرح سه بی ۱۳۲ کیلوولت در پست ۴۰۰ کیلوولت برای اتصال به خط سردشت و لب سفید با اعتباری افزون بر ۱۱۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت منطقه‌ای خوزستان احداث شده است.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح کاهش اتصالات تی آفی در شبکه برق، افزایش پایداری فیدر ۱۳۲ کیلوولت شرکت ملی نفت ایران و کاهش خاموشی و افزایش پایداری پست‌های برق ۱۳۲ کیلوولت است.

وی با بیان اینکه طرح احداث سه بی ۱۳۲ کیلوولت از سال ۹۷ توسط شرکت برق منطقه‌ای آغاز شده بود، ادامه داد: تمام مراحل طراحی و خدمات مهندسی و همچنین ساخت تجهیزات و اجرای عملیات توسط شرکت‌های داخلی انجام شده است.

خط ۱۳۲ کیلوولت پست ۴۰۰ دزفول-  سردشت

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان درخصوص طرح خط انتقال ۱۳۲ کیلوولت پست ۴۰۰ دزفول- سردشت گفت:  این طرح به طول ۷۰ کیلومتر مدار به صورت ۲ مداره باندل تک سیمه دریک به تعداد ۱۱۷ دستگاه دکل فلزی اجرا شده است.

وی افزود: برقداری پست ۱۳۲ کیلوولت سردشت، کاهش خاموشی‌ها و افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق ناحیه دزفول از اهداف اجرای این طرح می‌باشند.

دشت بزرگ حجم بتن ریزی این طرح را ۲ هزار تن اعلام کرد و گفت: ۱۱۷ برج به وزن ۱۱۰ تن در این طرح جانمایی شده است.

وی پیشرفت فیزیکی این طرح را ۸۶ درصد عنوان کرد و افزود: این طرح از آذرماه ۱۳۹۶ آغاز شده و خرداد ۹۹ تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه اعتبار این طرح ۲۲۶ میلیارد ریال است، بیان کرد: تمام مراحل طراحی و خدمات مهندسی این خط و همچنین تامین تجهیزات و اجرای عملیات توسط شرکت‌های داخل انجام شده است.

آغاز عملیات اجرایی گام نخست پست ۱۳۲/۳۳ کیلوولت سردشت دزفول

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به آغاز عملیات گام نخست پست ۱۳۲/۳۳ کیلوولت سردشت دزفول گفت:  این طرح با ظرفیت ۶۰ مگاولت آمپر شامل یک دستگاه ترانس به ظرفیت ۱۲ مگاولت آمپر و احداث یک فیدر خروجی ۳۳ کیلوولتی است. 

وی افزود: افزایش ضریب اطمینان و توسعه شبکه برق برای مشترکان خانگی و صنعتی شهرستان دزفول، افزایش پایداری، کاهش محدودیت و احتمال خاموشی شبکه توزیع در منطقه دزفول و افزایش تعداد فیدرهای خروجی و قابلیت مانور در شبکه توزیع از اهداف این طرح می‌باشند. 

دشت بزرگ ظرفیت این پست و ترانس آن را ۱۲ مگاولت آمپر اعلام کرد و گفت:  این طرح در زمینی به مساحت یکهزار و ۵۰۰ مترمربع اجرا می‌شود. 

وی اعتبار پیش بینی شده برای اجرای گام نخست پست ۱۳۲/۳۳ کیلوولت سردشت دزفول را ۶۲.۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود:  تمام مراحل و طراحی و خدمات مهندسی این پست و همچنین ساخت تجهیزات و اجرای عملیات توسط شرکت‌های داخلی انجام می‌شود. 

علاوه بر طرح‌های برق منطقه‌ای شهرستان دزفول، هفت طرح کشاورزی نیز روز دوشنبه با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به مناسبت دهه فجر به بهره برداری رسید
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار