تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۹۶۵۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تحریم‌ها چرخ‌های خوداتکایی کشور را سریع‌تر به حرکت درآورد
  وزیر نیرو گفت: همه باید بدانند تحریم‌هایی که با هدف ایجاد قحطی در کشور یا افزایش نارضایتی و تبعات آن طراحی و اعمال شده، هم موجب استحکام بیشتر ما شده و هم چرخ‌های خوداتکایی و توسعه کشور را سریع‌تر به حرکت درآورده است.

رضا اردکانیان در آیین افتتاحیه طرح آبرسانی غدیر در شادگان که امروز (۱۵ بهمن‌ماه) انجام شد با تبریک ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد شهدا، اظهار کرد: خاطره امام و پیشوای انقلاب را گرامی می‌داریم و از خداوند می‌خواهیم بیش از پیش توفیق حفظ میراث‌های ارزشمند امام را به ما عطا کند تا بتوانیم به شایستگی نگاهدارنده میراث و انتقال دهنده آن به نسل‌های بعد باشیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اصلی‌ترین میراث گرانقدر امام عزیز این بود که به مثابه یک هنرمند از هر فرد ما ساخت و گردن رژیم پهلوی را شکست و تا امروز ما به عنوان اصلی‌ترین میراث بوده که در همه بزنگاه‌ها و گردنه‌های پشت سر گذاشته شده، حافظ انقلاب و نگهبان اصلی میراث ما بوده است که وظیفه همه ما این است که کماکان از این ارث ارزشمند حفاظت کنیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: ما نیز نباید گرفتار برخی غفلت‌ها شویم و در مقاطعی دشمن موفق نشود ما را به من‌ها تبدیل کند زیرا دشمن در چهار دهه گذشته سعی بر تبدیل کردن ما به من‌ها بوده است و این مساله نقطه نگران کننده‌ای است.

اردکانیان بیان کرد: زمانی که امام (ره) گفتند "ما"؛ منظورشان یک کشور بود و وظیفه ما این است طبق این آموزه، در عین انجام وظایف‌مان و توجه به رفع کمبودها و حفره‌ها، در مسیر تبدیل ما به من حرکت نکنیم. آنچه اهمیت دارد این است که حرکت ما جهت حفظ یکپارچگی باشد که تاکنون چنین بوده است اما همه ما نیازمند این تذکر در فرصت‌های ارزشمند هستیم و در آستانه بزرگداشت یوم الله ۲۲ بهمن هستیم که رمز آن یکپارچگی ملت است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه توفیق زیادی نصیب همکاران من در سراسر کشور شده است و امیدوارم این توفیقات استمرار یابد تا یکی از صفحات زرین کارنامه جمهوری اسلامی ایران را به سهم خود رقم بزنیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه ایران در دوره رژیم پهلوی نیز کشور نفتی بود اما با جمعیت ۴۰ درصد جمعیت فعلی و مشکلات و نیازهای کمتر، تصریح کرد: آنچه امروز با افتخار قابل عرضه است نه صرفا در مقایسه با چهار دهه پیش و شرایط ما در رژیم گذشته، بلکه دستاوردها و شاخص‌های ایران امروز، نه تنها در سطح منطقه بلکه در مناطق در حال توسعه دنیا و بعضا در مناطق توسعه یافته دنیا، قابل عرضه و رقابت است.

وی بیان کرد: در گذشته ایران با جمعیت به مراتب کمتر از جمعیت فعلی تنها چهار تصفیه‌خانه فاضلاب داشت اما در این روزها دویست و سی‌وسومین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور را افتتاح کرده‌ایم. همچنین هر هفته ۳۰ روستای کشور به شبکه آب سالم و پایدار متصل می‌شوند.

اردکانیان ادامه داد: همچنین ظرفیت ۷ هزار مگاواتی نیروگاه‌های نصب شده ما از مرز ۸۳ هزار مگاوات گذشته است. همچنین هر ۷۵ روز یک تصفیه خانه آب و هر ۴۵ روز یک تصفیه خانه فاضلاب وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.

وزیر نیرو تصریح کرد: همه این اقدامات نشان از این است که مجموعه وسیعی از نیروهای اجرایی، مدیر، ناظر و ... در یک راستا و جهت افزایش سطح رفاه و آسایش به مردم در حال حرکت هستند. البته هنوز ما حق مطلب را درمورد مردم ادا نکرده‌ایم و هنوز جای کار زیادی داریم اما زمانی که می‌خواهیم به نقاط خالی بپردازیم باید بدانیم باید مواظبت دقیق داشته باشیم تا برای لحظه‌ای و حتی در تریبون محدود هم، در زمین دشمن بازی نکنیم. دشمن پس از ۴۰ سال هنوز فراموش نکرده از تبدیل من به ما ضربه خورده است و همچنان دنبال تبدیل ما به من است.

اردکانیان گفت: با همان ظرافت‌ و هنرمندی‌ امام باید هم به داشته‌هایمان بپردازیم و هم با کلام، در اجرای کارهایمان مواظبت کنیم که پرداختن به کمبودها انگیزه‌های ما را کاهش ندهد و ما را متفرق نکند.

وی عنوان کرد: طبق اعلام رئیس جمهور، پویش هر هفته الف ب ایران را در سراسر کشور آغاز کرده‌ایم و  امروز با احتساب ۱۰ پروژه‌ای که در خوزستان افتتاح شده یا می‌شود در مجموع ۱۴۳ پروژه بزرگ سازمان آب و برق و فاضلاب از ۲۲۷ پروژه وعده داده شده را با ۲۲ هزار میلیاد تومان سرمایه‌گذاری در ۲۳ استان کشور به بهره‌برداری رساندیم که این مسیر تا پایان سال ادامه دارد تا مجموع ۲۲۷ پروژه با ۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌بردای برسند.

به گزارش ایسنا، وزیر نیرو خاطرنشان کرد: همه باید بدانند تحریم‌هایی که با هدف ایجاد قحطی در کشور یا افزایش نارضایتی و تبعات آن طراحی و اعمال شده، موجب استحکام بیشتر ما شده و هم چرخ‌های خوداتکایی و توسعه کشور را سریعتر به حرکت درآورده است.

اردکانیان افزود: آب و برق به عنوان صنایع زیرساختی کشور و نقشی که در اجرای طرح های مختلف دارند  و در حال طی مسیر پرشتاب خود است، به طور مثال از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون، تنها در بخش آب و برق و فاضلاب، ۲۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان طرح در خوزستان اجرا شده است، یعنی تنها در این دولت به طور متوسط هر ماه ۳۰۰ میلیارد تومان و هر روز ۱۰ میلیارد تومان پروژه در خوزستان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های بزرگ دیگری در دست اجرا است، عنوان کرد: به جز پروژه‌های به ثمر رسیده ۲۹۹ پروژه آب و برق و فاضلاب با اعتبار ۵۱ هزار میلیارد تومان در خوزستان در دست اجرا هستند که بخشی از این اعتبار هزینه و امیدواریم بخش دیگر نیز تامین و هزینه خواهد شد.

وزیر نیرو گفت: این ارقام حاکی از تلاش همگانی و توجه شایسته نظام جمهوری اسلام به مسائل خوزستان و آسایش مردم این استان است.

اردکانیان با بیان اینکه تنها در بخش آب حدود ۵۰۰ میلیارد تومان طرح‌های به ثمر رسیده امروز است، عنوان کرد: طرح‌هایی که امروز توسط رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش آب افتتاح می‌شود تنها محدود به طرح آبرسانی شادگان نیست اما به دلیل کمبود زمان، مراسم را در یک نقطه برگزار می‌کنیم؛ پروژه آب رسانی رفیع با جمعیت ۴ هزار و ۶۰۰ نفر و با سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد تومان، طرح آبرسانی ۲۲ روستا با جمعیت یک هزار و ۶۹۰ نفر، افتتاح رسمی سد تنظیمی آریوبرزن که مصارف مهمی در بخش کشاورزی دارد و توسعه تصفیه خانه بهبهان برخی از پروژه‌هایی هستند که امروز افتتاح می‌شوند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار