تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۱۹۶۵۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره‌برداری طرح آبرسانی غدیر شادگان با حضور رییس مجلس
 طرح آبرسانی غدیر شهرستان شادگان (خط انتقال آب از دارخوین به شادگان) با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

آیین افتتاحیه طرح آبرسانی غدیر شهرستان شادگان (خط انتقال ۱۳۰۰ میلیمتری) سه شنبه در محل این طرح در شرکت آب و فاضلاب شهرستان شادگان برگزار شد.
مدت اجرای این طرح دو سال بوده و ۱۰۶ هزار نفر جمعیت شهری و ۱۱۵ هرار نفر جمعیت روستایی شامل ۱۹۰ روستا در افق سال ۱۴۱۵ تحت پوشش آن قرار می‌گیرند.
طول کل لوله گذاری ۲۶ کیلومتر و میزان تامین آب از طرح غدیر مترمکعب در شبانه روز ۱۳۵ هزار است.
اعتبار این طرح یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
کارفرمای طرح سازمان آب و برق خوزستان، مشاور دزاب و پیمانکار قرارگاه خاتم الانبیا است.
شهرستان شادگان با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز واقع شده است.
در سفر یک روزه رییس مجلس، رضا اردکانیان وزیر نیرو نیز وی را همراهی می‌کند.
وزیر نیرو و رییس مجلس صبح امروز از طریق فرودگاه اهواز وارد خوزستان شدند.
عملیات بهره برداری و اجرای ۱۰ پروژه آب و برق خوزستان با اعتبار یک هزار و ۶۷ میلیارد تومان، در قالب پانزدهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران وزارت نیرو، امروز سه شنبه با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و رضا اردکانیان وزیر نیرو، آغاز شد.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، پروژه‌های آماده بهره‌برداری در این سفر شامل سد تنظیمی آریوبرزن و نیز بازیابی و توسعه تصفیه‌خانه آب بهبهان، آبرسانی به شهرهای شادگان و رفیع و آبرسانی به ۲۲ روستای باوی و رامشیر است‌.
همچنین پست ۴۰۰ کیلوولت متن به همراه پست ۴۰۰ کیلوولت دو مداره شهید بقایی و خط ۲۳۰ کیلوولت دو مداره متن به نیروگاه غرب کارون، فاز اول و پست خط ۴۰۰ کیلوولت جندی شاپور، کلیدخانه پست و خط دو مداره ورودی ۴۰۰ کیلوولت شهید بقایی و نصب دو بی در پست ۴۰۰.۲۳۰ کیلوولت شهید دقایقی اهواز به بهره‌برداری می‌رسد.
برای بهره‌برداری از پروژه‌های صنعت آب و برق خوزستان در این هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در مجموع یک هزار و ۶۷ میلیارد تومان هزینه شده است .
در این سفر همچنین رییس عملیات اجرایی آبرسانی به هشت روستای اهواز با خط انتقال ۲۵ کیلومتری، چهار دستگاه پمپ و ۱۸ کیلومتر شبکه توزیع با جمعیت زیر پوشش ۲۵۰۰ نفر با اعتبار ۵۰ میلیاردریال آغاز می‌شود.
همچنین قرار است رییس مجلس در افتتاح ۵۴۰ کلاس درس به صورت ویدیو کنفرانس و نشست شورای برنامه ریزی خوزستان حضور یابد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار