تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۹۶۴۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دانشگاه‌علوم‌پزشکی نتوانسته آلرژی‌زا یا مضر بودن کنوکارپوس و کهور را ثابت کند
کارشناس ارشد مهندسی فضای سبز و گفت: آلرژی‌زا و مضر بودن کنوکارپوس، باید از لحاظ علمی ثابت شود اما تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر مضر بودن این گیاه اعلام نشده است.
 حمید امیری فرد، کارشناس مهندسی فضای سبز  با بیان اینکه برای وارد کردن گیاهان به اقلیم شهر یا استان  باید مطالعات تحقیقاتی زیادی از لحاظ فیزیولوژیکی، گیاه‌شناسی و آلرژی‌زا بودن آن گیاه بررسی شود، اظهار کرد: قبل از استفاده از هرگونه گیاهی در استان باید مضرات و و فواید آن گیاه کامل مشخص شود.

وی در رابطه با سؤالاتی که نسبت به درخت‌های کنوکارپوس و کهور آمریکایی به‌وجود آمده، اظهار کرد: درخت کهور قدمتی پنجاه ساله در استان خوزستان دارد و هیچگونه نکته منفی‌ای در رابطه با مضر بودن این گیاه از جانب مراکز علمی مانند مرکز تحقیقات و دانشگاه‌ها به ما گزارش نشده است.

این کارشناس مهندسی فضای سبز گفت: آنچه کارشناسان منابع طبیعی مشاهده کرده‌اند کاملا مثبت بوده است به شکلی که این گیاه بسیار مقاوم و پربرگ است و هم قابلیت استفاده به عنوان علوفه حیوانات را دارد.

وی افزود: در رابطه با گیاه کنوکارپوس، بحثی که مطرح می‌شود، آلرژی‌زا بودن این گیاه است که این موضوع باید از لحاظ علمی در مراکز تحقیقاتی مانند دانشگاه‌علوم‌پزشکی و دانشگاه‌های گیاه‌شناسی ثابت شود در صورتی که تا این لحظه دانشگاه‌علوم‌پزشکی نتوانسته این موضوع را ثابت کند.

رئیس سابق اداره فضای سبز شهرداری اهواز بیان کرد: در بازه‌ای کاشت این نوع گیاه به شکل گسترده انجام شد و الان باید با کاشت درخت‌های دیگر در کنار این پوشش گیاهی، شرایط فضای سبز را به نسبت شرایط متعادل کنیم.

وی عنوان کرد: البته به دلیل اینکه گزارشی مبنی بر مضر بودن این گیاهان به‌دست ما نرسیده، نیاز فوری به انجام این مورد احساس نمی‌شود، ما حدود ۷۲ گونه گیاهی را می‌توانیم در استان استفاده کنیم که به شکل متناوب در هر بخشی گیاهان مورد نیاز آن بخش را می‌کاریم.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار