تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۱۹۶۳۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:امیدوارم شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم
 استاندار خوزستان گفت:حضور همه سلایق و جریان‌های سیاسی معتقد به قانون اساسی به افزایش مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای منجر می‌شود و امیدوارم به گونه ای عمل کنیم که شاهد حضور حداکثری مردم باشیم.

غلامرضا شریعتی با اشاره به سخنان رئیس جمهوری در همایش استانداران و فرمانداران کشور پیرامون موضوع انتخابات دوم اسفند ماه امسال اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هستیم، امیدواریم به‌نحوی عمل شود تا زمینه رقابت و مشارکت فعال در همه حوزه‌ها فراهم شود.

وی ادامه داد: باید زمینه رقابت برای همه سلایق فراهم باشد تا آنچه مدنظر نظام و مقام معظم رهبری برای تقویت پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است، محقق شود.
 

ضرورت حضور طیف‌های سیاسی در رقابت‌های انتخاباتی

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه باید همه سلایق و طیف‌های سیاسی در چارچوب قانون اساسی و نظام اسلامی در انتخابات حضور داشته باشند گفت: در این صورت مردم می توانند به شکل بهتری حق انتخاب داشته باشند که این امر از اهمیت بسیار بالایی برای کشور در جهت تشکیل مجلسی مقتدر برخوردار است.

به گفته شریعتی تصمیم و انتخاب مردم باعث خیر و برکت است و در این راستا مصالح کشور و نظام تامین می‌گردد.

وی اضافه کرد: رئیس جمهوری نیز در همایش استانداران و فرمانداران بر این امر تاکید داشته تا انتخاب بر عهده مردم باشد و این امر با حضور همه سلایقی که قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول دارند رقم زده خواهد شد.
 

دشمن بار دیگر ناامید می‌شود

شریعتی با بیان اینکه کشور در آستانه انتخاباتی قرار دارد که باعث ناامیدی دشمن می شود گفت: تاکید رئیس جمهوری هم بر این بود که اگر خواستار شرکت آحاد مردم و سلایق در روز انتخابات هستیم، باید همه سلایق سیاسی قانونی نیز در صحنه رقابت‌ها حضور داشته باشند که در این صورت انتخابات پرشوری را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: زمانی که همه سلایق حضور داشته باشند، به طبع آن میزان مشارکت در انتخابات بالا خواهد رفت و از این بابت یک انتخابات رقابتی در کشور برگزار می‌شود که زمینه مشارکت آحاد مختلف جامعه از جمله احزاب، اقوام مختلف و مذاهب را به‌ وجود آورده است.

 مستحکم‌تر شدن پایانه های نظام به واسطه حضور پررنگ مردم در انتخابات‌

استاندار خوزستان با بیان اینکه هرچه انتخابات با حضور مردم  پر رنگ‌تر باشد، پایه‌های نظام اسلامی محکم‌ و مستحکم‌تر خواهد بود اظهار داشت: بیانات اخیر مقام معظم رهبری نیز بر این امر تاکید داشت و بدون شک حضور پرشور مردم در این انتخابات در شرایط کنونی کشور که بسیار مهم خواهد بود پایه‌های نظام استکباری که در حال رصد و برنامه ریزی برای ضربه زدن به نظام و کم کردن مشارکت مردم در پای صندوق های رای است را سست‌تر می‌کند و در تصمیمات خود علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی دچار تردید بیشتری خواهند شد.

وی یادآور شد: دشمنان ملت ایران در طول این چهار دهه انقلاب اسلامی ناکام بوده و مردم با حضور همیشگی خود جوابی دندان شکن به نقشه های پلید آنها داده اند.

شریعتی تصریح کرد: همانطوری که رئیس جمهوری عنوان کرد، نظام جمهوری اسلامی بر پایه همه‌پرسی و رفراندوم شکل گرفته و به این خاطر است که نقش مردم در شکل گیری و تثبیت و تداوم این نظام بی بدیل است و بر کسی پوشیده نیست.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با بیان اینکه هیچ ابرقدرتی در شکل‌گیری، تداوم و تثبیت جمهوری اسلامی نقش نداشته، گفت: از همین رو حضور و شرکت همه گروه‌های معتقد به قانون اساسی در انتخابات نیاز و امری انکار ناپذیر است.

وی با بیان اینکه مردم نظام را از خودشان می‌دانند، گفت: همراهی و ارتباطی که بین جمهوری اسلامی و مردم است را باید بی‌بدیل دانست.

شریعتی تصریح کرد: این همراهی و همدلی را در تشییع پیکر پاک شهید سپهبد قاسم سلیمانی به وضوح مشاهده کردیم و علاوه بر آن، طی ۴۰ سال گذشته این همراهی از سوی مردم در دیگر رخدادها مشهود بوده است.

رئیس جمهوری روز دوشنبه هفته جاری در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور، بزرگترین خطر برای دموکراسی و حاکمیت ملی را تبدیل انتخابات به تشریفات دانست و گفت: باید پاسدار اسلام، نظام، جمهوریت، نظر و خواست عامه مردم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی افزود:  شرایط امروز ما با همیشه متفاوت است ما در آستانه سی و هفتمین انتخابات ملی هستیم.  از آن انتخابات اولی که در فروردین سال ۵۸ شروع شد که با همه پرسی و رفراندوم شروع شد؛ بعضی‌ها از کلمه «رفراندوم» خوششان نمی‌آید اما پایه انتخابات ما از رفراندوم بود از همه پرسی شروع شده است. نظام ما روی رفراندوم است و پایه اصلی آن رفراندوم است و آن همه پرسی اول بود که تعیین کرد نظام ما جمهوری اسلامی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار