تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۹۶۲۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ورود سامانه بارشی به خوزستان از جمعه آینده
  مدیریت بحران خوزستان روز چهارشنبه با خبر دادن از ورود یک سامانه بارشی به خوزستان، اطلاعیه آنی صادر کرد.

  در این اطلاعیه آمده است:با توجه به اطلاعیه‌های مورخ نهم بهمن ۹۸ سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی خوزستان یک سامانه بارشی از اواخر روز جمعه ۱۱ بهمن وارد خوزستان می شود و تا اوایل روز یکشنبه ۱۳ بهمن در این استان فعال خواهد بود.
بنابراین اطلاعیه سامانه مذکور در این مدت موجب افزایش تدریجی ابر، رگبار و رعد و برق در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات خوزستان و در دیگر مناطق استان با شدت کمتر، وزش باد متوسط، تندباد لحظه‌ای، بارش به شکل برف در ارتفاعات خواهد شد. همچنین این سامانه مواج شدن شمال خلیج فارس را از روز شنبه تا اواسط یکشنبه ۱۲ و۱۳ بهمن جاری به دنبال دارد.
مدیریت بحران خوزستان ضمن اعلام آماده باش به ستادهای پیشگیری، هماهنگی وفرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌ها و سایر دستگاه های مرتبط، دستور داده است که صدور پیش آگاهی، اتخاذ تمهیدات لازم واقدامات پیشگیرانه، اطلاع رسانی مستمر و ارایه توصیه‌های ایمنی به شهروندان به ویژه بیماران، روستاییان، عشایر، کشاورزان، دامداران، کودکان، مسافران، صیادان، رانندگان و افرادساکن در مناطق در معرض خطر، و سایر حوادث احتمالی و اتخاذ سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را در دستورکار قرار دهند.
پرهیز از توقف در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در تردد، اقدامات پیشگیرانه برای احتمال سیلاب، برف و صاعقه و اجتناب از تردد با شناورهای سبک در آب‌های جنوبی خوزستان توصیه شده است.

اعمال محدودیت برای تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی طبق ضوابط، استقرار گروه‌های عملیاتی دستگاه‌های مرتبط در نقاط وگردنه‌های برفگیر از سوی مدیریت بحران خوزستان به دستگاه های متولی ابلاغ شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار