تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۱۹۶۲۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستگیری اعضای باند حفاری غیرمجاز در شوشتر
 فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: اعضای یک باند حفاری غیرمجاز در شهرستان شوشتر شناسایی و دستگیر شدند.

  سرهنگ رامین مکناوی بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر حضور گروهی با قصد حفاری غیرمجاز در یکی از مناطق شهرستان شوشتر، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پایگاه حفاظت میراث فرهنگی شهرستان شوشتر با هماهنگی مرجع قضایی سه نفر اعضای باند حفاری غیرمجاز را در خوردوی پژو ۴۰۵ شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان ادامه داد: در بازرسی از خودروی توقیفی یک دستگاه فلزیاب و یک قطب نما کشف شد.

وی ادامه داد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

پیش از این نیز سرهنگ حسین بهداروند فرمانده سابق یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در گفت و گو با ایرنا گفته بود که هفته ای یک باند حفاری غیرمجاز به طور میانگین، در مناطق باستانی خوزستان شناسایی و اعضای آن دستگیر می شود.

شهرستان شوشتر در شمال خوزستان یکی از شهرهای قدیمی ایران است که آثار تاریخی زیادی مربوط به دوره های مختلف را در دل خود جای داده است. مجموعه سازه های آبی شوشتر در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار