تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۹۶۰۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قول۱۰۰ میلیون یورویی برای حل مشکل فاضلاب اهواز محقق می‌شود؟
مدیرعامل آبفا اهواز گفت: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به خوزستان مقرر شد ۱۰۰ میلیون یورو اعتبار برای رفع مشکل فاضلاب ابلاغ شود که تاکنون محقق نشده است.
 بهنام مریدی مدیرعامل آبفا اهواز  گفت: در آخرین سفر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان خوزستان و با دستور مقام معظم رهبری، مقرر شد ۱۰۰ میلیون یورو اعتبار به منظور رفع مشکل فرسودگی شبکه فاضلاب و بهسازی این شبکه در مناطق مختلف تخصیص یابد.

او با بیان اینکه تاکنون از مبلغ مصوب شده رقمی ابلاغ نشده، افزود: در صورتی که ۱۰۰ میلیون یورو ابلاغ شود، طرح جامع فاضلاب کلانشهر اهواز اجرا خواهد شد.

مریدی با اشاره به اینکه تاکنون فقط ۴۰ درصد از طرح جامع فاضلاب شهری اهواز اجرا شده، تصریح کرد: ۶۰ درصد باقیمانده از این طرح مربوط به کلکتور‌های این کلانشهر است.

به گفته مدیرعامل آبفا اهواز، ۱۱۴ کیلومتر از کلکتور‌های اهواز باقیمانده که اجرای این میزان باقیمانده الزامی است و در صورتی که ۱۰۰ میلیون یورو اختصاص یافته ابلاغ شود، عملیات تعویض و بهسازی کلکتور‌های اهواز و ۳۰ ایستگاه پمپاژ آغاز خواهد شد.

بارش شدید و بی سابقه باران در آذرماه امسال در اهواز و شهرستان‌های کارون و آبادان سبب آبگرفتگی معابر و بسیاری از منازل مسکونی و واحد‌های تجاری شد و مشکلات بسیاری را برای شهروندان بوجود آورد و علت آن از سوی شرکت آب و فاضلاب خوزستان و شهرداری شهرستان‌های مذکور، نبود سیستم دفع آب‌های سطحی و فرسودگی شبکه فاضلاب اعلام شد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار