تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۹۵۹۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل فولاد خوزستان :تحریم تاثیر زیادی بر روند تولید نداشته‌است
 مدیرعامل فولاد خوزستان :تحریم تاثیر زیادی بر روند تولید نداشته‌است
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با بیان اینکه تحریم تاثیر زیادی در روند تولید این شرکت نداشته است گفت: برخی موانع داخلی در روند تولید تاثیر گذار بوده که امید است مسئولان استان برای رفع این موانع همت بیشتری داشته باشند.

علی محمدی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در محل نمایشگاه های بین المللی اهواز در نشست با رسانه های استان اظهار داشت : رسانه‌ها در سال رونق تولید در کنار شرکت های تولیدی از عوامل موثر در موفقیت های به دست آمده در این صنعت بوده اند که امید است بتوانیم با تعامل هر چه بیشتر با رسانه ها این مسیر را ادامه دهیم .

وی افزود: این شرکت در دو حوزه  تولید و مسئولیت های اجتماعی تاکنون فعالیت های خوبی داشته که در بخش تولید اکنون با تمام ظرفیت مطابق با سند چشم انداز تلاش کرده و در زمینه مسئولیت های اجتماعی نیز خدمات خوبی را تاکنون در مناطق محروم ارائه داده است .

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان ادامه داد: این شرکت همچنین در حوزه صادرات مطابق با برنامه های خود موفق عمل کرده و طرح‌های توسعه ای را نیز به خوبی پیش برده است .

وی تصریح کرد: اکنون با کمک نیروهای متخصص توانسته ایم موفقیت‌های بزرگی را به دست آورده و به عنوان صادر کننده نمونه و شرکت برتر در حوزه خدمت‌رسانی و مسئولیت های اجتماعی در کشور شناخته شده و در زمینه کیفیت محصول نیز بین شرکت‌های تولیدی فولاد به عنوان شرکت برتر معرفی شد .

۸۰ درصد مواد اولیه فولاد خوزستان از داخل تامین می شود

محمدی اظهار داشت : در حال حاضر۸۰ درصد مواد اولیه خود را از داخل کشور تامین کرده و تحریم‌ها تاثیر زیادی روی روند تولید این شرکت نداشته اما در بحث صادرات در بعضی حوزه‌ها با مشکل مواجه هستیم؛ متاسفانه برخی موانع تولید در داخل به تنها معضل ما تبدیل شده که امید است، مسئولان همت کنند تا این موانع داخلی نیز برطرف شود.

وی گفت: مجموعه فولاد تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده و با تشکیل کمیته‌های بومی‌سازی سرمایه‌گذاری خوبی در زمینه رونق تولید داشته ایم ؛ امسال اولین نمایشگاه بومی سازی تجهیزات با حضور ۶۵ شرکت داخلی برپا و ۲۰ قرارداد با این شرکت های داخلی نیز منعقد شد.

انعقاد ۲۰ قرارداد به ارزش ۱۳ میلیارد ریال با شرکت‌های داخلی 

مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان بیان کرد : میزان قرارداد شرکت فولاد خوزستان با شرکت های داخلی حدود ۱۳ میلیارد ریال است که کمک شایانی به رونق اقتصاد استان می کند .

وی با تاکید بر تقویت استفاده از ظرفیت علمی و دانشگاهی در حوزه صنعت گفت: همچنین به تازگی قرارداد هایی با مراکز علمی، دانشگاهی و بخصوص دانشگاه شهید چمران اهواز منعقد شده که در بخش بومی سازی قطعات و حمایت از پروژه ها و پایان نامه های دانشجویی منطبق با حوزه فولاد و تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه بسیار تاثیرگذار است .

محمدی تصریح کرد: شرکت فولاد خوزستان در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز اقدامات خوبی تاکنون صورت داده چرا که تفکر خدمت رسانی به مردم در این شرکت نهادینه شده است.

وی افزود: بسیاری از کارکنان این شرکت در گروه های جهادی ثبت نام کرده اند و قرارگاه محرومیت زدایی در سه حوزه بهداشتی و درمانی ، فرهنگی و عمرانی تشکیل شده و در این سه شاخه پرسنل فولاد فعالیت خوبی دارند .

تحت پوشش قرار دادن یک هزار دانش آموز در مناطق محروم

مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان گفت: بیش از یک هزار دانش‌آموز در مناطق محروم در زمینه تامین لباس و نوشت‌افزار از سوی این شرکت مورد حمایت قرار گرفته اند و در زمینه بازسازی جاده ها ، دفع فاضلاب و آب های سطحی در بارندگی های اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته است .

وی ادامه داد: در بارندگی اخیر  ۱۵ پمپ برای تخلیه آب و فاضلاب در منطقه کوت عبدالله، قلعه چنعان و کوی مهدیس نصب شد و در سیلاب فروردین ماه سال جاری نیز حدود ۲۸۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیر نقدی هزینه شده است .

توزیع پنج هزار مترمکعب آب شرب در منطقه مهدیس

محمدی اظهار  داشت : همچنین پنج هزار متر مکعب آب از تابستان امسال تاکنون در منطقه مهدیس توزیع شده و سه هزار بسته مواد غذایی نیز بین نیازمندان توزیع شده است.

وی بیان کرد : در سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان نیز پنج کامیون آب معدنی ، پتو، مواد غذایی و لوازم بهداشتی ارسال شده است؛ شرکت فولاد خوزستان با توجه به ظرفیت‌های خود در هر نقطه که مردم نیازمند کمک باشند حضور فعال خواهد داشت.

شرکت فولاد خوزستان بزرگترین عرضه کننده شمش فولاد و دومین قطب تولید فولاد خام در کشور و یکی از بنگاه های پیشرو اقتصادی در عرصه های ملی و منطقه ای صنعت فولاد است.

این شرکت با وسعت ۳/۸ کیلومتر مربع، در مجاورت شهر اهواز، مرکز استان خوزستان درجنوب غربی کشور، واقع شده است.

طی ۲۷ سال تلاش کارکنان و متخصصین زبردست این صنعت، فولاد خوزستان طرح های توسعه را در فاز اول تا ۲/۴ و در فاز دوم تا ۳/۲ میلیون تن و هم اکنون بالای سه میلیون و ۸۰۰ هزارتن محقق ساخته و در پایان فاز چهارم توسعه،ظرفیت تولید این شرکت به ۵/۲ میلیون تن در سال خواهد رسید.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار