تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۹۵۹۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش توزیع گاز در مناطق شمالی خوزستان/با توزیع کنندگان متخلف برخورد می‌شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از افزایش توزیع گاز مایع در شهرستان های شمال استان را با توجه به سرد بودن هوا و نیاز مردم خبر داد .
  سید نوراله حسن زاده در هجدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان که در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت بنزین، مصرف سوخت خودروها به سمت استفاده از گاز ال پی جی رفت، از طرفی هم مشخص شد که در بسیاری از شهرستان ها و روستاها، گاز بر اساس شاخص جمعیتی توزیع می شد که با بررسی در ستاد تنظیم بازار استان، این موضوع اصلاح شد.

وی افزود: متاسفانه همچنان در مناطق سردسیری در توزیع گاز مایع مشکلاتی وجود دارد و خانوارهایی هستند که در صف توزیع مانده اند. به همین دلیل توزیع گاز مورد نیاز شهرستان هایی مثل اندیکا، ایذه و دهدز که نقاط سردسیر استان محسوب می شوند را متناسب با نیاز مردم افزایش داده ایم و وضعیت موجود نسبت به گذشته رضایت بخش است.

حسن زاده همچنین در خصوص توزیع گاز به صنایع گفت: به طور کلی سهمیه گاز به خانوار، صنعت و کشاورزی داده می شود. در بحث صنایع، از آنجایی که برخی واحدهای صنعتی از گاز بهره مند هستند، باید بررسی و از چرخه دریافت مجدد حذف شوند، مصوب شد که گاز به صنایع مورد تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان که گازکشی نشده اند، داده شود. البته شرکت پخش فرآورده های نفتی نیز قرار است اقدامی در راستای صدور کارت هوشمند برای دریافت کنندگان گاز انجام دهد که در آینده در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان در ادامه با تاکید بر اینکه عاملین توزیع گاز استان باید دوباره مورد بررسی قرار بگیرند، تصریح کرد: با توزیع کنندگان متخلف برخورد قاطع می شود و اگر لازم باشد عاملین توزیع تغییر می کنند تا در این بازه زمانی که هوا سرد است، گاز به اندازه نیاز، در اختیار شهرهای شمالی استان قرار بگیرد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار