تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۱۹۵۹۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نام قاسم سلیمانی در تاریخ این کشور جاودانه می‌ماند
 

شهردار اهواز گفت: سپهبد شهید قاسم سلیمانی خدمات بی شماری برای ارتقای سطح امنیت کشور انجام داد و نام وی در تاریخ این کشور جاودانه می‌ماند.

  موسی شاعری عصر چهارشنبه در همایش بزرگ ایران «چلچراغ مقاومت» اظهار کرد: نام شهید حاج قاسم سلیمانی نامی است که در تاریخ ایران جاودانه خواهد بود، کسی که برای ما یادآور نام‌های افسانه‌ای و اسطوره‌ای ما است.

وی افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، انقلاب کبیر خمینی (ره) اگرچه مرزهای جغرافیایی ما را در نوردید و «معجزه غرب» لقب گرفت و در زمان خود همه معادلات سیاسی دنیا را بهم زد و نفوذ معنوی این انقلاب در سراسر جهان گسترش پیدا کرد اما حاج قاسم سلیمانی تأثیر دیگری داشت.

شهردار اهواز گفت: در دوره حیات او نفوذ راهبردی و استراتژیک جمهوری اسلامی ایران مرزهای جغرافیایی ایران را طی کرد.

وی تصریح کرد: دو اتفاق خاص در این جنایت آمریکایی‌ها و پس از آن رخ داد که این رویدادها را باید از منظر سیاسی و منظر استراتژیک مورد بررسی قرار دهیم.

شاعری عنوان کرد: اتفاق نخست این بود که یک کشور زورگوی قدرتمند از نظر اقتصادی و نظامی که ادعای سلطنت بر دنیا را دارد و بعد از جنگ جهانی دوم همه معادلات سیاسی دنیا را رقم زده، کارش به جایی می‌رسد که دست به اقدام تروریستی می‌زند و این واقعاً یک اتفاقی است که مانند آن را سراغ نداریم.

وی گفت: در جنگ سرد و در مقاطع مختلف پیش آمده که کشورهایی دست به اقدامات تروریستی بزنند اما از بیان آن شرم داشتند.

شهردار اهواز افزود: همین ایالات متحده آمریکا و آن طبل تو خالی افسانه‌ای که نشان از قدرت برتر آمریکایی‌ها را داشت؛ با شهادت شهید قاسم سلیمانی شکست و فرو ریخت و حمله موشکی ما به عین الاسد باز هم جز همان اتفاقاتی است که در زمان بروز آن مسائل کمتر به آن پرداخته شد.

وی عنوان کرد: باید بارها و بارها نشست و برنامه‌ریزی کرد، یک کشوری ادعای امپراطوری و ابر قدرتی دارد، رئیس جمهورش می‌آید و رسماً اعلام می‌کند که اگر ایران تعرضی به ما کند، ۵۲ نقطه از آن کشور را می زنیم، عین الاسد را جمهوری اسلامی ایران موشک باران کرد و هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و این اتفاق کوچکی نیست.

شاعری گفت: ملت ایران ملت بزرگی است؛ آمریکایی‌ها دست به جنایت زدند اما ملت ما از خون شهید سلیمانی نخواهند گذشت.

وی گفت: موشک باران عین الاسد تقاص خون شهید سلیمانی نیست؛ انتقام خون این شهید بزرگوار ما همان‌گونه که گفتیم و گفتند نابودی رژیم اسرائیل این سگ هار آمریکایی‌ها در منطقه و برچیده شدن سلطه آمریکایی‌ها از منطقه و در دنیا خواهد بود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار