تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۱۹۵۹۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیران آموزش و پرورش انتصابات را بر اساس سند توسعه انجام دهند
  استاندار خوزستان گفت: مدیران آموزش و پرورش استان مبنای انتصابات خود را بر اساس سند چشم‌انداز توسعه آموزش و پرورش خوزستان انجام دهند و زیر بار فشارهای سیاسی نروند.

  غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در کارگروه ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش خوزستان که با حضور تعدادی از مسوولان وزارت آموزش و پرورش و روسای آموزش و پرورش خوزستان در هتل فجر اهواز برگزار شد بیان کرد: این سند در ارتقای شاخص های آموزش و پرورش خوزستان بسیار تاثیرگذار است و همه مدیران این حوزه باید از این سند استفاده کنند.

وی گفت: یکی از دغدغه های حوزه آموزش و پرورش خوزستان پایین بودن رتبه این بخش در کشور است که با تدوین این سند امید است جایگاه مناسب‌تری را در استان کسب کنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: این طرح علمی برای بالا بردن شاخص های آموزشی و کیفی تر کردن آموزش و پرورش خوزستان است.

شریعتی بیان کرد: استانداری خوزستان نیز این قول را می دهد که از اعتبارات اجتماعی و با کمک گرفتن از شرکت ها و صنایع استان در تدوین این سند همکاری داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز گفت: به دستور وزیر آموزش و پرورش کارگروه ارتقای شاخص های آموزش و پرورش خوزستان در سطح وزارتخانه با حضور معاونان وزارتی برای نخستین بار در کشور در این استان تشکیل شده است.

کوروش مودت با اشاره به اینکه فعالیت این کارگروه در بستر کار کارشناسی انجام می شود، افزود: چالش نیروی انسانی، فضای آموزشی و عدالت آموزشی از محورهای فعالیت این کارگروه است که برای رفع این چالش ها یک سند چشم‌انداز در حال تدوین است. 

وی با تاکید بر اینکه تنها راه درمان آموزش و پرورش تدوین این سند چشم انداز  است، گفت: در دولت نیز باید سهمی برای اجرای این سند در نظر گرفته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: آموزش و پرورش خوزستان در حوزه نیروی انسانی با ۱۶ هزار و ۱۷۰ نفر کمبود رو به رو است و هم اکنون ۳۰ درصد فضاهای آموزشی در خوزستان فرسوده است و نیازمند رفع کمبود حدود ۲۰ هزار کلاس درس و بازسازی  ۱۰ هزار کلاس درس هستیم.

کمبود ۱۰ هزار کلاس درس در خوزستان

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان نیز بیان کرد: خوزستان دارای ۶ هزار و ۵۰۰ فضای آموزشی است که ۳۰ درصد این فضاها فرسوده است و با کمبود ۱۰ هزار کلاس درس در استان روبه رو هستیم.

علی قربانی گفت: با وجود کمک یک هزار میلیارد ریالی خیرین مدرسه ساز، اعتبارات۲ هزار میلیارد ریال این اداره کل و کمک ۵۰۰ میلیار ریالی شرکت نفت باز در این استان برای رفع چالش هایی نظیر بازسازی مدارس فرسوده و آسیب دیده، تامین وسایل گرمایشی و سرمایشی، نبود توسعه فضاهای فنی وحرفه ای و مدارس استثنایی و .... نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.

وی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش خوزستان تاکنون گام‌های ارزنده‌ای در حوزه فضا و تجهیزات برداشته شده است ادامه داد:برچیده شدن کلاس‌های کانکسی در مناطق شهری و  روستایی خوزستان و انتقال آنها به مناطق عشایری و نبودتوزیع مناسب مدارس در روستاها و مناطق حاشیه ای خوزستان، همچنین مسایل قومی در ممانعت از تحصیل دختران از دیگر چالش ها در آموزش و پرورش خوزستان است.

وی گفت: تدوین این سند از یک ماه پیش شروع شده و اطلاعات اولیه در اختیار مجری این طرح  قرار داده شده است که البته این اطلاعات باید کامل و در مواردی اصلاح شود. 

هفتمین نشست کارگروه ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش خوزستان روز چهارشنبه با حضور اعضای کارگروه و معاونان وزارتخانه در هتل فجر اهواز برگزار شد.

دراین نشست تفاهم‌نامه تدوین سند چشم انداز توسعه آموزش و پرورش خوزستان بین دانشگاه کرمان و وزرات آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش خوزستان منعقد شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار