تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۱۹۵۹۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مهمترین محور سند توسعه آموزش وپرورش خوزستان تربیت دانش‌آموزان باشد
 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: مهمترین محور در تدوین سند چشم‌انداز توسعه آموزش و پرورش خوزستان باید موضوع تربیت دانش‌آموزان باشد.

 علیرضا کاظمی روز چهارشنبه در نشست کارگروه ارتقای شاخص های آموزش و پرورش خوزستان که با حضور معاونان این وزارتخانه و روسای آموزش و پرورش خوزستان در محل هتل فجر اهواز برگزار شد بیان کرد: تشکیل این سند یک فرصت ارزشمند برای آموزش و پرورش خوزستان و کشور است و باید در کنار توسعه فضای آموزشی به موضوع مهم تربیت دانش‌آموزان در این سند توجه شود.

وی با اشاره به اینکه مطالبه مردم از آموزش و پرورش نیز موضوع تربیت است بیان کرد: مهم ترین دغدغه رهبر معظم انقلاب نیز مقوله فرهنگ و تربیت است و از مجری این پروژه علمی نیز خواستار نگاه تربیتی به این سند هستیم.

کاظمی گفت: تدوین این سند نیاز به پشتوانه مالی و اجرایی دارد و باید ضمانت اجرایی آن از وزیر آموزش و پرورش گرفته شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از ۵۱ شاخص مدنظر در آموزش و پرورش خوزستان ۲۵ شاخص در جایگاه مناسبی هستند.

کاظمی ادامه داد: باید موقعیت‌های تربیتی را در کنار تدریس به دانش‌آموزان در قالب برنامه‌های پرورشی و ورزشی ارایه دهیم.

وی گفت: در حوزه پرورشی در هر منطقه آموزشی به وجود یک اردوگاه ، ۲ دارالقرآن و ۲ کانون پرورشی نیاز است.

کاظمی بیان کرد: معاونت پرورشی وزارتخانه قول همکاری و تامین اعتبار برای ارتقای شاخص‌های پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان خوزستان را می دهد.

 سرانه فضای ورزشی مدارس خوزستان در جایگاه ۲۸ کشور است

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: سرانه فضای ورزشی مدارس خوزستان در جایگاه ۲۸ کشور است که جایگاه مناسبی نیست.

مهرزاد حمیدی ادامه داد: در مدارس دخترانه باید فضاهای ۲۵۰ مترمربعی برای ورزش ایجاد شود.

وی با بیان اینکه فضای ورزشی مدارس نباید خارج از فضای مدرسه باشد، افزود: فضاهای ورزشی خارج از مدرسه برای غیر از جامعه دانش‌آموزی مورد استفاده قرار می گیرد.

مربیان تربیت معلم خارج از مدرسه استفاده نشوند

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مربیان تربیت بدنی نباید در خارج از مدارس به کار گرفته شوند.

وی گفت: ۲ هزار و ۵۹۶ مربی تربیت بدنی در خوزستان فالیت دارند که ۴۵۴ نفر ازاین تعداد خارج از حوزه کاری خود فعال هستند.

نیاز مدارس خوزستان به مربی مراقب سلامت

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ۴۶۶ مربی مراقب سلامت در خوزستان وجود دارد که از این تعداد ۳۶۷ نفر در حوزه کاری خود فعال هستند.

وی گفت: به ازای هر یک هزار و ۱۷۶ دانش آموز در خوزستان یک مراقب سلامت وجود دارد این در حالی است که با توجه به شرایط اقلیمی این استان به تعداد بیشتر مربی مراقب سلامت نیاز است.

هفتمین نشست کارگروه ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش خوزستان که برای نخستین بار در کشور از سوی وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است، روز چهارشنبه با حضور معاونان این وزارتخانه در هتل فجر اهواز برگزار شد و موضوع  تدوین سند چشم انداز توسعه آموزش و پرورش این استان در این کارگروه بررسی شد.

تفاهم‌نامه تدوین سند چشم‌انداز توسعه آموزش و پرورش خوزستان بین دانشگاه کرمان و وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان در این نشست منعقد شد.

جمعیت دانش آموزی خوزستان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار