تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۱۹۵۹۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان در حوزه آی‌تی جایگاه دوم کشور را دارد
 رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: خوزستان در حوزه آی‌تی جایگاه خوبی در کشور داشته و در بین استان‌های کشور در رتبه دوم قرار دارد.  

ایرج کاظمی نژاد در گردهمایی استارتاپ‌های حاضر در نمایشگاه الکام استارز ۲۰۱۹ خوزستان بیان کرد: امروز حوزه آی‌تی در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد و در حوزه اشتغال و درآمدزایی حرف برای گفتن دارد و خوشبختانه حوزه آی‌تی در کشور ما نسبت به سایر حوزه‌ها خیلی عقب نیست.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی متفکر بسیاری در این حوزه فعالیت می کنند افزود: تلاش می‌کنیم در این حوزه، فضا و بستر لازم را برای استعدادهای خوزستان فراهم و از ظرفیت آنها در این استان استفاده کنیم. پارک علم و فناوری اطلاعات خوزستان در حوزه آی‌تی سرمایه گذاری خوبی انجام داده و اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های مختلفی کرده است.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: باید این فرصت را غنیمت شمرد و از مغزهای متفکر استان به خوبی استفاده کرد و اگر ما نتوانیم فضا و بستر را برای آنها فراهم کنیم به خارج کشور می‌روند لذا باید تلاش کنیم که آنها را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ فرد ایرانی دوست ندارد که اطلاعات خود را در اختیار بیگانه قرار دهد گفت: امیدوارم آن رسالتی را که در پارک علم و فناوری برعهده ما بوده به خوبی انجام دهیم و در این راه از پیشنهادات خوب و سازنده استفاده می‌کنیم.

کاظمی نژاد افزود: پارک علم و فناوری سازمانی است که پوسته آن دولتی است ولی در بطن آن شرکت‌های خصوصی نهفته شده‌اند و ماموریت آن ارایه خدمات، تسهیلات و حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است.

وی با بیان اینکه تمرکزمان روی افزایش موقعیت‌های شغلی دانش محور است گفت: علاوه بر دغدغه اشتغال، یکی از مهمترین دغدغه‌های ما تامین نیاز صنایع استان و کشور و در پی آن رفع وابستگی به خارج از کشور است. شرکت‌های دانش‌بنیان خوزستان،توانمندی و ظرفیت‌ لازم را برای تامین نیاز بازار داخل و صنایع استان را دارند، اما لازمه آن اعتماد صنعتگران به این شرکت‌ها است.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان اضافه کرد:با داشتن مکانی مناسب برای برنامه‌های دورهمی شرکت‌ها، شاهد همگرایی بیشتر شرکت‌ها و فراهم شدن شرایط برای همکاری مشترک بین آنها خواهیم بود که می‌تواند به هم‌افزایی، رشد و بالندگی آنها انجامد.

مشاور فناوری اطلاعات استاندار خوزستان نیز گفت: نهضت جدیدی برای آینده بهتر مملکت شکل گرفته و می‌خواهد با ورود به فضای کسب و کار نوین خود را به عنوان اقتصاد دیجیتال معرفی کند.

طیبه اسماعیلی افزود: کشور ما اکنون با فشارهای اقتصادی زیادی روبه رو است که در این فضای سخت می‌توان با تکیه بر فناوری اطلاعات، یک فصل جدیدی را برای کشور رقم زد و تهدید دشمنان را به یک فرصت برای کشور تبدیل کرد.

وی ادامه داد:ظرفیت بسیار خوبی در دولت و بخش خصوصی وجود دارد که با کمک یکدیگر می‌توان گام های موثری در حوزه آی‌تی برداشت؛ شرکت های قوی در خوزستان داریم که در کنار هم می‌توانند کارهای بزرگتری انجام دهند. شرکت‌های کوچک نمی‌توانند در حد و اندازه کشوری تجاری سازی کنند لذا ادغام آنها با یکدیگر و تاسیس شرکت‌های بزرگتر منجر به فعالیت در اقتصاد الکترونیک کشور می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان نیز با بیان اینکه سامانه کارفا و کار توشه به کارآفرینان و شرکت‌های نوپا تسهیلات ارایه می‌دهد گفت: سیاست دولت در راستای توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال این است که طرح‌های فناورانه را طوری پرورش دهد که منجر به اشتغال با هزینه کم باشد.

علی صالح نساج به طرح‌های حمایتی این اداره‌کل در زمینه اشتغالزایی اشاره کرد و افزود: حمایت از شرکت‌های نوپا با تخصیص وام، ایجاد مراکز شتاب دهنده که در مجموعه‌های مختلف می‌توانند تشکیل شوند، حمایت در زمینه کسب و کارهای فناورانه از اقدامات ما در این بخش است.

وی بیان کرد:برای توسعه اشتغال در روستاها نیز سعی کردیم زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه کسب و کارهای مجازی را فراهم کنیم؛ همچنین قرار است کل مدارس خوزستان را به اینترنت مورد نیاز مجهز کنیم.

در این گردهمایی از سه شرکت برتر حاضر در نمایشگاه الکام تجلیل شد و قرار شد تا سقف ۷۰۰ میلیون ریال به آنها تسهیلات داده شود.

نمایشگاه الکام استارز ۲۰۱۹ از نهم تاا ۱۲ آبان امسال با حضور ۲۴ شرکت در اهواز برگزار شده بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار