تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۹۵۹۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آخر هفته خوزستان با باران، تگرگ و برف
 مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: باران، رعد و برق، تگرگ و برف از جمله پدیده‌های غالب جوی برای استان در اواخر هفته پیش‌بینی می‌شوند.

به گزارش   اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: طی امروز شاهد رگبار و رعد و برق در بیشتر مناطق استان خواهیم بود و تا فردا در مناطق شمالی و شرقی استان این وضعیت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بارش در دیگر مناطق استان به صورت پراکنده مورد انتظار است و در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود و همچنین امروز چهارشنبه وزش باد متوسط تا نسبتا شدید در اغلب مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

سبزه زاری ادامه داد: خلیج فارس در این مدت مواج و همراه با رگبار و رعد و برق است و  انتظار بارش تگرگ به صورت نقطه‌ای وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: فردا پدیده غالب در مناطق غربی، مرکزی و جنوبی مه یا مه رقیق خواهد بود.

وی ادامه داد: میزان بارندگی دوم بهمن ماه در بستان ۶.۱، حسینیه اندیمشک ۵.۴، شوش پنج، ایذه ۴.۱، کشاورزی اهواز سه، گتوند ۲.۷، دزفول ۱.۵، لالی یک، شوشتر ۰.۴، اهواز ، مسجد سلیمان و بندر ماهشهر ۰.۳ میلیمتر ثبت شده است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته آبادان با  ۲۲.۲  و  دهدز با  ۲.۹ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند و حداکثر دمای اهواز ۲۱.۳ و حداقل  ۱۱.۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان در اخطاریه ای اعلام کرده: از اواخر سه‌شنبه تا اواسط پنجشنبه هفته جاری رگبار و رعد و برق به ویژه در مناطق شمال، شمال شرق و شرق خوزستان و وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای به ویژه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود و  بارش در ارتفاعات به شکل برف و خلیج فارس مواج و همراه با رگبار و رعدوبرق است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار