تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۹۵۹۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اشتغالزایی نرگس زار‌های بهبهان برای یک هزار و ۸۰۰ نفر
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: نرگس زار‌های بهبهان برای یک هزار و ۸۰۰ نفر بطور مستقیم اشتغالزایی می‌کنند.

محمد قاسمی نژاد معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان   با بیان اینکه پارسال ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بهبهان به کشت گل نرگس اختصاص یافت و ۷۵ میلیون شاخه گل برداشت شد، گفت: این سطح امسال به ۳۶۰ هکتار افزایش یافت و ۱۰۱ میلیون شاخه برداشت گردید.

او افزود: نرگس زار‌های بهبهان از پتانسیل خوبی برای اشتغالزایی برخوردار هستند و در حال حاضر برای یک هزار و ۸۰۰ نفر بصورت ثابت و مستقیم، ۷ هزار و ۲۰۰ نفر بصورت فصلی و چندین هزار نفر بصورت غیرمستقیم اشتغال ایجاده کرده اند.

به گفته قاسمی نژاد، این میزان اشتغالزایی با ارزشی بالغ بر ۷۲۰ میلیارد ریال سبب رونق تولید و بازدهی مطلوب اقتصادی در بخش کشاورزی شده است.

این مقام مسئول در خصوص اعطا تسهیلات به کشاورزان بیان داشت: در سال زراعی جاری، کشاورزان متقاضی برای دریافت از محل تسهیلات تبصره ۱۸ توسعه گیاهان دارویی و بدون محدودیت، تاکنون ۲۵ میلیارد ریال با کارمزد ۷ درصد برای مناطق محروم و ۹ درصد برای مناطق برخوردار به بانک‌ها معرفی شده اند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار