تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۹۵۸۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۷۰درصد بودجه مناطق آزاد کشور صرف طرح‌های عمرانی می‌شود
 مدیرفنی و امورزیربنایی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور با بیان اینکه ۷۰درصد بودجه مناطق آزاد کشور صرف طرح‌های عمرانی می‌شودگفت:مناطق آزاد کشور تنها دستگاه اجرایی هستند که توانایی هزینه کرد ۶۰ تا ۷۰درصد بودجه خود در بخش عمرانی را دارند.

 مهدی رعیتی سه‌شنبه در دومین روز همایش مدل‌سازی اطلاعات ساختمان(BIM) در سالن همایش‌های سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه قانون مناطق آزاد این اجازه را می‌دهد که آزادی عمل بیشتری نسبت به سازمان برنامه و بودجه برای هزینه کرد در بخش عمرانی داشته باشند افزود: هزینه کرد دستگاه‌های دولتی در بخش‌ جاری بیشتر از بخش عمرانی است.

مدیر فنی و امورزیربنایی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور روش‌های موجود در حوزه ساخت و ساز را روش‌های مناسبی ندانست و با بیان اینکه از دهه ۵۰ تاکنون تکنولوژی نوین به معنای کامل در حوزه عمران و ساختمان سازی در کشور بکار گرفته نشده است گفت: اجرای طرح  BIM می‌تواند آغاز تحولی در ساخت پروژه‌های بزرگ به لحاظ صرفه‌جویی در منابع، هزینه و زمان باشد.

رعیتی تیم منطقه آزاد اروند را یکی از بهترین تیم‌ها در بین مناطق آزاد کشور از نظر پی‌گیری مباحث روز اطلاعات ساختمان سازی دانست و افزود: امروز شرایطی برای ما فراهم شده تا بتوانیم بصورت جهادی  فضای جدیدی را برای مناطق آزاد کشور ایجاد کنیم.

رعیتی طرح BIM را تحولی در صنعت ساختمان دانست و افزود: طبق آمارهای موجود در حوزه ساخت و ساز، هشت برابر سرانه متوسط دنیا در کشور مصالح مصرف می کنیم که با اجرای طرح BIM می‌توانیم یک قدم نو برداشته و نگذاریم فاصله ما با دنیا بیشتر از این شود، زیرا در این حوزه مشکلات سیاسی و اقتصادی وجود ندارد.

همایش مدل‌سازی اطلاعات ساختمان(BIM) از روز دوشنبه با حضور مسوولان مناطق آزاد کشور در آبادان آغاز شده است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
 این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار