تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۹۵۸۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمبود نقدینگی عامل اصلی تعطیلی واحد‌های تولیدی خوزستان است
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: یکی از عوامل تأثیرگذار در تعطیل و نیمه تعطیل شدن واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خوزستان کمبود نقدینگی است.
 اخلاق محمدیان مدیر عامل شهرک‌های صنعتی خوزستان  اظهار کرد: یکی از عوامل تأثیرگذار در تعطیل و نیمه تعطیل شدن واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خوزستان کمبود نقدینگی است که با توجه به افزایش بی‌سابقه نرخ ارز و عدم ثبات آن باعث تشدید این موضوع شده که منتج به نیمه فعال و غیرفعال شدن واحد‌های تولیدی می‌شود.

وی گفت: دیگر مشکل موجود در این زمینه بحث تأمین مواد اولیه است که با وجود کارخانه‌های عظیم فولاد و پتروشیمی همچنان این مشکل به قوت خود باقی است لذا نیاز است در این زمینه اقداماتی صورت بگیرد تا واحد‌های تولیدی بتوانند بدون واسطه نسبت به تأمین مواد اولیه اقدام کنند.

محمدیان با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ تمایلی به استفاده از تولیدات استانی ندارند، عنوان کرد: اگر الزامی نسبت به استفاده از تولیدات استانی وجود داشته باشد بسیاری از این واحدها به چرخه تولید باز خواهند گشت.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات موجود در واحدهای تولیدی عدم حضور مدیران متخصص و مسلط به دانش روز است، افزود: در سال‌های گذشته اقداماتی در زمینه آموزش مدیران  و پرسنل واحدهای صنعتی صورت پذیرفته است وهمچنان ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان بیان کرد: به دلیل فرسودگی ماشین‌آلات و عدم‌بهره‌مندی از تکنولوژی روز نیاز به اخذ تسهیلات سرمایه در گردش و نوسازی ماشین‌آلات  و اخذ تسهیلات از بانک‌های عامل است.

وی با بیان اینکه تعداد کل واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی خوزستان یک هزار و 611 واحد است، عنوان کرد: با حمایت‌های صورت گرفته از سال96 تا الان تعداد 122 واحد از مجموع 519 واحد غیرفعال شده به چرخه تولید بازگشته‌اند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار