تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۹۵۷۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش ۱۷درصدی سطح اراضی تحت پوشش بیمه کشاورزی در خوزستان
رییس گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: ۳۲۴هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان در سال زراعی جاری زیر پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت که این رقم در مقایسه با سال زراعی گذشته ۱۷درصد کاهش نشان می‌دهد.

محمد آلاله  افزود: سطح زمین‌های کشاورزی بیمه شده خوزستان در سال زراعی گذشته حدود ۳۹۰هزار هکتار بود که امسال بنا به دلایل و انگیزه‌هایی از جمله پرداخت مستقیم خسارت به کشاورزان از سوی دولت، استقبال کشاورزان برای بیمه کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر سطح زمین‌های کشاورزی بیمه شده استان رو به کاهش بوده است افزود: بیمه محصولات کشاورزی استان در سال جاری در مقایسه با سال‌های گذشته (دراز مدت) حدود ۵۶درصد کاهش داشته است و این کشاورزان را در برابر حوادث طبیعی و آفات ، به مراتب خطرپذیرتر کرده است.

احتمال تمدید بیمه کشاورزی

رییس گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان با بیان اینکه ۳۰دی(امروز) آخرین مهلت بیمه محصولات کشاورزی است گفت: احتمال تمدید آن در صورت تقاضای قابل توجه کشاورزان وجود دارد.
آلاله افزود: تاکنون چند بار زمان بیمه محصولات کشاورزی استان تمدید شده است و در زمان تمدید شمار قابل توجهی از کشاورزان مبادرت به بیمه محصولات خود کرده اند.
وی از کشاورزان خوزستانی خواست  با توجه به تمدید زمان بیمه ، نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.
به گفته آلاله حدود ۵۶درصد حق بیمه محصولات کشاورزی را دولت و ۴۴درصد را کشاورز پرداخت می کند و این بهترین کمک غیرمستقیم دولت به بخش کشاورزی است.
رییس گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان در ادامه با بیان اینکه کشاورزی خوزستان با تغییرات آب و هوایی ، خشکسالی و سیلاب های مکرر ، آفات و تگرگ بسیار شکننده و آسیب پذیر شده است افزود: بیمه محصولات کشاورزی می تواند تا حد زیادی خطرپذیری بخش کشاورزی را کاهش داده و از تحمیل هزینه‌های سنگین به کشاورزان وبهره برداران محلی جلوگیری کند.  

بنابر اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان در پاییز و زمستان امسال حدود ۸۰۰هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان زیرکشت رفته است که از این میزان حدود ۵۵۰هزار هکتار آن به گندم آبی و دیم اختصاص دارد.

تسهیلات مناسب برای بیمه دام سبک
رییس گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت:دولت به تازگی به منظور حمایت بیشتر از بخش دام و دامپروری ، سهم حق بیمه دامدار را کاهش داده است.        
آلاله حق بیمه سالانه هر راس دام سبک را ۷۱هزار ریال بیان کرد وافزود: از این میزان حق بیمه ، ۲۴هزار توسط دامدار و ۴۷هزار ریال توسط دولت پرداخت می‌شود.
وی گفت: دامداران استان می‌توانند برای بیمه دام سبک خود به شعب صندوق بیمه محصولات کشاورزی مراجعه کنند.
حدود سه ۳.۵میلیون راس دام سبک در خوزستان وجود دارد که کمتر از ۵۰۰هزار راس آن بیمه شده‌ است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار