تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۹۵۷۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیریت بحران خوزستان نسبت به ورود سامانه بارشی هشدار داد
اداره کل مدیریت بحران خوزستان روز یکشنبه با صدور اطلاعیه آنی نسبت به ورود یک سامانه بارشی در استان هشدار داد.

 در این اطلاعیه آمده است که یک سامانه بارشزا به تدریج از اواسط روز سه‌شنبه وارد استان می‌شود و تا اواخر پنج‌شنبه هفته جاری (یکم تا سوم بهمن ۹۸) در استان خواهد ماند.

منطقه اثرگذاری این سامانه در تمامی نقاط استان پیش بینی شده است و رگبار، رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید، تندباد لحظه‌ای و بارش به شکل برف در ارتفاعات، همچنین پیش‌بینی مواج و طوفانی شدن خلیج فارس در مدت مذکور به ویژه در روز چهارشنبه ۲ بهمن ماه سال جاری از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه است.

ستاد مدیریت بحران خوزستان ضمن اعلام تداوم آماده باش به فرمانداری‌ها و ستادهای بحران شهرستان‌ها دستور داده که صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه، اطلاع‌رسانی مستمر و ارایه توصیه‌های ایمنی به شهروندان به ویژه بیماران، روستاییان، عشایر، کشاورزان، دامداران، کودکان، مسافران، صیادان و افراد ساکن در مناطق در معرض خطر، و سایر حوادث احتمالی و اتخاذ سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را در دستور کار قرار دهند.

پرهیز از توقف در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در تردد، اقدامات پیشگیرانه برای سیلاب، تگرگ و صاعقه و اجتناب از تردد با شناورهای سبک در آب‌های جنوبی توصیه شده است.

در این اطلاعیه به رانندگان در زمینه احتیاط لازم در تردد جاده ای و همراه داشتن تجهیزات زمستانی  تاکید شده است.

بر اساس گزارش ایرنا بر اثر بارش شدید باران در تاریخ ۲۵ آذر امسال چند شهر خوزستان از جمله اهواز دچار آبگرفتگی شدند و جمعیت هلال احمرخوزستان برای امدادرسانی به ساکنان مناطق آبگرفته پنج اردوگاه اسکان اضطراری در اهواز، آبادان و کارون راه اندازی، و به بیش از چهار هزار خانوار امدادرسانی کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار