تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۹۵۶۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه برای توسعه ورزش همگانی خوزستان
 تفاهم‌نامه‌ همکاری برای گسترش ورزش همگانی بین اداره کل ورزش وجوانان، شهرداری‌های استان و هیات ورزش همگانی خوزستان، روز شنبه در آیینی به امضا رسید.

 در این تفاهم‌نامه که با موضوع همکاری در جهت گسترش ورزش‌های همگانی در خوزستان صورت گرفت، مقرر شد سه ارگان با همکاری یکدیگر امکانات ورزشی را در اختیار عموم مردم قرار دهند.

هدف از عقد این تفاهم‌نامه، بهبود سلامت جسمی و نشاط اجتماعی با حداقل هزینه در خوزستان است.

در این آیین شهرداران ۸۲ شهر خوزستان حضور داشتند که دیدگاه خود را در این زمینه بیان کرده و برخی از بندهای این تفاهم نامه مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در این آیین گفت: خوزستان سرشار از استعدادها در رشته‌های مختلف ورزشی بوده و از سوی دیگر سرزمینی با مشکلات بسیار زیاد است لذا ورزش یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد نشاط و امید در جامعه است.

افشین حیدری با بیان اینکه کارهای خوبی در حوزه عمرانی ورزش همگانی شروع شده افزود:پارسال با حمایت سازمان مدیریت برنامهریزی خوزستان تعداد زیادی وسایل ورزشی بین شهرداری‌های استان توزیع کردیم؛ همچنین به تمام شهرداری ها تجهیزات جاده سلامت اهدا شد و کارهای خوبی در راستای توسعه فضاهای ورزشی روباز صورت گرفت.

وی ادامه داد: ایجاد یکصد زمین چمن ورزشی در خوزستان پیش بینی شده که اعتبار آن ابلاغ شده و اکنون در مرحله فراخوان است؛امیدواریم هرچه زودتر کار نصب چمن این زمین ها شروع شود. توزیع لوازم ورزشی بین مدارس خوزستان به ویژه در شهرهای کم برخوردار از دیگر اقدامات ما در راستای توسعه ورزش همگانی بود.

وی افزود: انتظار داریم تمامی شهرداران با همدلی یکدیگر در جهت توسعه ورزش همگانی گام برداشته تا زیرساخت‌های خوبی در ورزش این استان ایجاد، و بتوانیم میزبان رویدادهای ورزشی خوبی در شهرستان ها باشیم.

شهردار کلانشهر اهواز نیز گفت: معتقدم قانون مدیریت شهری با ایرادات جدی روبه رو است که امیدواریم مجلس شورای اسلامی فکری اساسی تر برای این موضوع کند تا اداره شهرها آسان‌تر شود.

موسی شاعری با بیان اینکه تعهدات شهرداری ها بسیار زیاد و اختیارات آنها کم است افزود: تداخل بسیاری در کار شهرداری‌ها می شود که این موضوع به کارها لطمه وارد می‌کند. در مناطق مختلف خوزستان مشکلات متعددی وجود دارد و شهرهای ما فاقد زیرساخت هستند.

وی گفت: بودجه جاری شهرداری اهواز برای سال آینده معادل ۲ برابر کل درآمد شهرداری در سال ۹۷ پیش بینی شده است؛شهرداری ها و مدیریت شهری اساس توسعه ورزش همگانی هستند.شهرداری اهواز ۷۸ چمن مصنوعی در سطح شهر دارد که بخشی از آنها تخریب شده است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما خدمات رسانی به مردم در جهت توسعه شهر است ادامه داد:هم اکنون چندین فرهنگسرا آماده بهره برداری در دهه فجر است اما به لحاظ نگهداری آنها با مشکل روبه رو هستیم؛ آمادگی داریم که زیرساخت‌های لازم را برای اماکن ورزشی شهرستان اهواز فراهم کنیم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار