تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۹۵۵۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازدید از موزه ایذه شنبه و یکشنبه رایگان است
 سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایذه گفت: به مناسبت افتتاح موزه ایذه بازدید از این مکان فرهنگی در روز شنبه و یکشنبه رایگان است.

مهدی فرجی اظهار داشت: موزه باستان‌شناسی ایذه بزرگترین موزه جنوب غرب کشور است که روز گذشته (جمعه) با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد.

وی افزود: به مناسبت افتتاح این مکان فرهنگی در شهرستان ایذه، بازدید عمومی از این موزه در روزهای شنبه و یکشنبه مورخ ۲۸ و ۲۹ دی‌ماه رایگان است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایذه در ادامه گفت: شهروندان از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر می‌توانند از این موزه تاریخی بازدید کنند.

وی افزود: برای ادامه فعالیت موزه، نحوه بلیط فروشی و سایر موارد پس از تصمیم‌گیری اطلاع‌رسانی خواهد شد.

عملیات اجرایی و بهسازی بنای موزه تاریخی ایذه سال ۹۶  در زمینی به مساحت بالغ‌ بر سه هزار و ۵۰۰ متر و فضای نمایشی در حدود هزار مترمربع آغاز شده بود، این موزه که بیش از ۳۰۰ اثر تاریخی در آن وجود دارد بزرگترین موزه جنوب غرب کشور به شمار می‌رود.

یکی از آثار به نمایش درآمده در موزه تازه تاسیس ایذه حلقه زرین ارجان است، این اثر ارزشمند تاریخی متعلق به دوره عیلام نو، نیمه نخست هزاره اول پیش از میلاد و از محوطه باستانی به همین نام است که به‌منظور نمایش موقت به شهر ایذه انتقال‌ یافته است.

این موزه در محوطه اداره میراث فرهنگی ایذه (ساختمان سابق جهادکشاورزی) در خیابان شهید مطهری واقع شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار