تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۱۹۵۴۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایران ظرفیت ۷۰میلیون نفر نیروی کار را دارد
 معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) از ایران به عنوان کشوری که ظرفیت ۷۰ میلیون نفر نیروی کار را دارد، یاد کرد و گفت: اگر قرار است ظرفیت‌های تولیدی کشور به فعلیت برسد به این میزان نیروی کار نیاز است.

 حجت‌اله عبدالملکی روز چهارشنبه در شورای مهارت خوزستان که در محل سرسرای شهید رجایی استانداری در اهواز برگزار شد، بیان کرد: این در حالی است که کشور با حدود ۳۰ میلیون نفر نیروی کار و کمبود ۳۰ تا ۴۰ میلیون نفر نیروی کار ، با بحران بیکار نیز دست و پنجه نرم می کند.

وی به مشکلات مربوط به فضای کسب و کار و همچنین مساله توانمندی‌های نیروی کار اشاره کرد و  گفت: در این بین مساله مهارت یک موضوع مهم و جدی است اما با این وجود بخش زیادی از جامعه بیکار کشور از مهارت کافی برخوردار نیستند و نمی‌توان آنها را نیروی کار کیفی دانست.

عبدالملکی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) برای کاهش جامعه بیکار، مساله مهارت آموزی ویژه مددجویان را در دست پیگیری و اجرا قرار داده است.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر ضرورت روشن شدن جایگاه مهارت، به الگوی اشتغال‌ در این کمیته اشاره کرد و گفت: اشتغال پایدار یکی از مهمترین برنامه‌های این نهاد حمایتی است که در سال‌های اخیر توجه‌ زیادی به آن صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه یک سوم جامعه بیکار کشور را مخاطبان کمیته امدادامام خمینی(ره) تشکیل می‌دهند، ادامه داد:کمیته امداد امام خمینی(ره) از ابتدای تاسیس تاکنون ۷۰۰ هزار فرصت شغلی برای اعضای زیرپوشش خود ایجاد کرده است.

عبدالملکی افزود: در این راستا به میزان ۲۱ هزار میلیارد ریال به صورت مستقیم صرفه‌جویی صورت گرفته و افراد شاغل از توانمندی لازم برخوردار شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار