تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۱۹۵۴۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۴۰ درصد متقاضیان آموزش‌ فنی‌وحرفه‌ای دانش‌آموختگان بیکار هستند
 رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ۴۰ درصد از متقاضیان دریافت آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در کشور، دانش‌آموختگانی هستند که بیکارند.

 علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در شورای مهارت خوزستان که در محل سرسرای شهید رجایی استانداری برگزار شد، بیان کرد:این حجم از دانش‌آموختگان متقاضی دریافت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، نشان می‌دهد که نظام آموزشی کشور در تربیت نیروی کارآفرین موفق نبوده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از نظام آموزش رسمی کشور باید به سمت مهارت آموزی هدایت شود، گفت: این هدف گذاری بر اساس مصوبه های دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی مهارت تعیین شده که علاوه بر آن در برنامه ششم توسعه کشور، الزام آور شده است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بر ضرورت ارایه ۳۰ درصد از آموزش‌های وزارت علوم به صورت آموزش‌های مهارتی تاکید کرد و افزود: باید در برخی نگاه‌ها نسبت به امر اشتغال بازنگری شود تا شاهد ترویج فرهنگ مهارت آموزی در کشور باشیم.

اوسط هاشمی، در ادامه از استان خوزستان به عنوان قطب کشاورزی کشور یاد کرد و بیان کرد: این استان استعداد و ظرفیت لازم برای راه‌اندازی دپارتمان‌های تخصصی در زمینه‌های آب، خاک و کشاورزی را دارد.

وی ادامه داد: همزمان این امکان وجود دارد که دپارتمان نفت و گاز را در این استان راه‌اندازی و ایجاد کنیم و این امر نیاز به تربیت مربیان توانمند در حوزه‌های تخصصی دارد.

بر اساس این گزارش، از دهه ۵۰ تاکنون پنج هزار و ۴۰۰ استاندارد شغلی و شایستگی در کشور ایجاد شده و تا سال ۹۹ در فنی و حرفه ای کشور ۲ هزار شغل دیگر به این تعداد استاندارد شغلی افزوده خواهد شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار