تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۹۵۴۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بالغ بر ۷ هزار نفر از روستائیان خوزستان آموزش مهارتی دیده‌اند
 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: تاکنون هفت هزار و ۲۷۴ نفر از روستاهای مختلف استان خوزستان را آموزش‌های مهارتی دادیم.

  عبدالنبی سواعدی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه شورای مهارت استان خوزستان اظهار کرد: بر اساس قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی، قانون الزام فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و آئین‌نامه‌های اجرایی دیگر یک دستورالعمل تحت عنوان «جاک» تهیه و تدوین شده که در این جلسه به رأی گذاشته و در صورت موافقت به تصویب می‌رسد.

وی افزود: طرح توانمندسازی ساکنان مناطق کم برخوردار و در معرض آسیب اهواز برای سال ۹۸، طرح یاددهی و یادگیری الکترونیک مبتنی بر ریز محتواها، رویدادهای ملی سالیانه بازی‌سازی رایانه‌ای (گیم آپ)، مشارکت در رویدادهای سالیانه سمینار بین المللی مسئولیت اجتماعی و مشارکت در طرح‌های توانمندسازی اشتغال مددجویان کمیته امداد و دیگر نهادهای حمایتی از جمله برنامه‌های در حال اجرای اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به مشارکت در اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی تا اشتغال در این استان تصریح کرد: خوزستان با تمام ظرفیت‌هایی که می‌توان برای آن متصور شد، ظرفیت بسیاری در حوزه توسعه مهارت‌آموزی و اشتغال دارد که نباید از آنها غافل شد و انتظار داریم تا برای بالقوه شدن این ظرفیت‌ها حمایت شود.

سواعدی با اشاره به معرفی اجمالی ظرفیت‌های استان برای توسعه مهارت‌آموزی ادامه داد: پیش‌بینی اعتبار در قالب کمک‌های فنی و اعتباری برای توسعه و تجهیز آموزشگاه‌های آزاد استان، ایجاد و تجهیز مراکز سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای برای اجرایی کردن نظام صلاحیت حرفه‌ای و مشارکت در تکمیل و تجهیز مرکز تخصصی غواصی شهرستان ماهشهر از جمله پیشنهادهای در نظر گرفته شده در طرح «جاک» است.

وی عنوان کرد: ایجاد دپارتمان تخصصی تربیت مربی فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلف و مشارکت در تهیه طرح جامع مشاغل و توسعه کسب و کار یا اطلس مشاغل نیز از دیگر پیشنهادهای در نظر گرفته شده در طرح «جاک» است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در پایان خبر داد: تاکنون هفت هزار و ۲۷۴ نفر از اهالی روستاهای مختلف استان خوزستان را آموزش‌های مهارتی دادیم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار